Zanimivosti

Grdi, a uspešni manekeni!

S.R.
20. 2. 2013, 20.12
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Delo manekenk in manekenov je običajno rezervirano le za tiste res najlepše, ki imajo to srečo, da so pač prejeli zelo dobre gene. A niso takega mnenja.

Modna agencija iz Londona pa se s tem ne strinja in meni, da je tovrstno prepričanje, da je to delo samo za najlepše povsem zastarelo. Agencija ''Ugly Models Agency'' (dobesedno ''agencija grdi modeli'') tako v svoje vrste sprejema prav vse, od voznikov taksijev, do starejših žensk, ki si pač željo malce sprehoditi po modni pisti.

Agencijo sta že leta 1969 ustanovila dva fotografa, ki ju je dolgočasen standard lepote v industriji izjemno dolgočasil. Takrat sta svoje manekene in manekenke iskala kar preko časopisa.

Danes, več kot 40 let kasneje, je njuna agencija za grde med največjimi na svetu. In kakšne ljudi pravzaprav iščeta? Marc French, eden izmed lastnikov pravi, da je povsem odvisno od človeka, ter da sam ''kar nekako ve, kateri človek bi lahko bil dober grd maneken ali manekenka''. Na splošno pa velja, da se dobro odrežejo tisti, ki so zadovoljni v svoji lastni koži.

Pri tako velikem številu različnih videzov, agencija svoje modele in manekene razdeljuje v skupine – ženske, moški, posebni modeli in t.i. ''rage'' skupino. Najbolj nenavadne modele zagotovo najdemo v skupini ''specials'' (posebni modeli). Tja se denimo uvršča Miriam, ali dekle z brado, ter Elaine Davidson – Guinnessova rekorderka z največ pirsingi na svetu.

Čeprav ima beseda ''grd'' običajno negativni prizvok, pa se French s tem ne strinja. Sam pač nikogar ne vidi kot grdega, temveč vsako osebo vidi kot posameznika, ki ni nič bolj ali manj grd kot preostali.

Marcova ''slepota'' za običajne standarde lepote je tlakovala pot za povsem nov tip modne industrije – industrijo, v kateri je vsakdanji videz (tudi z gubami in maščobo) bolj sprejemljiv za oko. Njegovo agencijo pa je opazil tudi trg modne industrije.

Tako so manekenke in manekeni modne agencije ''Ugly'' že predstavljali prestižne blagovne znamke tudi Calvina Kleina. Za Marca je Photoshop povsem precenjen. Zanj so fantastični pravi ljudje, s večjimi nosovi in ušesi.

Čeprav uspešnosti agencije prav nihče ne more zanikati, pa sem in tja kakšen kritičen mimoidoči še vedno obregne ob njihove modele. A Marc pravi, da njegovi modeli prav naravnost ljubijo kritiko. Prav oni namreč prvi priznajo, da jim je dejstvo, da so po modnih standardih grdi dalo ogromno samozavesti v življenju.

Beseda ''grd sedaj označuje novo lepoto'', še doda French. In da, vsi ljudje iz galerije so manekeni in fotomodeli.