PROBLEMATIČNA UPORABA SPLETA

Raziskava: za računalniške igre od dve do tri ure dnevno

Mojca Vtič / Štajerski tednik
1. 12. 2019, 19.02
Deli članek:

V raziskavi so zaznali problematično uporabo spletnih družbenih medijev, najvišji delež pa naj bi bil med 15-letnimi fanti.

Reuters
Po svetu se organizira vse več tekmovanj iz računalniških iger.

V zadnjih letih med mladostniki zelo narašča uporaba sodobnih digitalnih tehnologij – osebnega računalnika, pametnega telefona, tablice. Kot je pokazala mednarodna raziskava, opravljena tudi v Sloveniji, njihova uporaba že vpliva na zdravje mladih.

Pogosto igranje spletnih iger vpliva na bolečine v mišicah, prehranjevalne navade, spanje, lahko pa privede tudi do psiholoških in čustvenih težav. 

Rezultati raziskave so razkrili, da se približno petina slovenskih mladostnikov, vključenih v raziskavo, o svojih skrivnostih in občutkih lažje pogovarja prek interneta kot v živo. Skoraj desetina mladostnikov tvega zasvojenost z digitalnimi igrami, pri enakem deležu je zaznana problematična uporaba spletnih družbenih medijev. Med starostnimi skupinami so pomembne razlike. Najvišji delež problematične uporabe spletnih družbenih medijev je med 15-letniki, ob tem je delež višji pri dekletih kot pri fantih. In kaj pomeni problematična uporaba? Da se mladi ne morejo oziroma nočejo upreti vsakodnevni uporabi družbenih omrežij, da se lažejo o času, porabljenem za ta omrežja, da zaradi njihove uporabe zanemarjajo druge aktivnosti …V zadnjem desetletju se pojavljajo tudi raziskave, ki ugotavljajo, da je ljudi strah ali doživijo celo panični napad, ko ugotovijo, da so pozabili ali izgubili telefon (nomofobija).

DESETINA MLADIH KAŽE ZNAKE ZASVOJENOSTI

Mladi sodobne digitalne tehnologije uporabljajo v različne namene in za različne aktivnosti, mednje spada tudi igranje iger. Približno petina mladostnikov je poročala, da igrajo igre vsak dan ali skoraj vsak dan. Na dan, ko so mladostniki igrali igre, jih je malo manj kot polovica temu namenila od dve do tri ure ali več svojega časa, med njimi pa je bilo več fantov kot deklet. Rezultati raziskave so še pokazali, da približno desetina mladostnikov, starih 11, 13, 15 in 17 let, glede na odgovore kaže znake zasvojenosti. Med njimi je več fantov kot deklet.

OTROCI NAJ SE Z VRSTNIKI DRUŽIJO V ŽIVO!

Kot vsaka zasvojenost ima tudi zasvojenost z digitalnimi tehnologijami ali igrami negativne posledice na duševno in fizično zdravje človeka. Na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje opozarjajo, da lahko pogosto in dolgotrajno igranje spletnih iger vpliva na fizično zdravje in vedenje (bolečine v mišicah, prehranjevalne navade, spanje ...), lahko privede do psiholoških in čustvenih težav (znižanje samopodobe, težav z ohranjanjem pozornosti, socialne anksioznosti ...) in se lahko kaže v slabšem šolskem uspehu. »Zato je zelo pomembno, da se otroci dovolj družijo z vrstniki tudi v živo, da so fizično aktivni in da dovolj spijo,« opozarjajo.

SMERNICE SVETOVNE ZDRAVSTVENE ORGANIZACIJE

Problematična uporaba sodobnih tehnologij postaja pomembno javnozdravstveno področje. Svetovna zdravstvena organizacija je letos spomladi izdala smernice za otroke glede fizične aktivnosti, sedenja pred različnimi ekrani in spanja. Med drugim poudarja, da otroci do drugega leta naj ne bi preživeli nič časa pred nobenimi zasloni (kar vključuje tudi televizijo, računalnik (igranje igric), tablico, telefon ...), otroci od drugega leta do petih let pa največ eno uro pred katerimikoli zaslonom.