Slovenija

Kranjski vrci zadovoljivo ukrepali

STA
7. 3. 2016, 11.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Potem ko je računsko sodišče ugotovilo več nepravilnosti pri javnem naročanju v vzgojno-varstvenem zavodu Kranjski vrtci v letih 2012 do 2014, je zavod konec lanskega leta in v začetku letošnjega sprejel popravljalne ukrepe, ki jih je sodišče v porevizijskem poročilu ocenilo za zadovoljive.

Arhiv Svet24
Fotografija je simbolna.

Računsko sodišče je v revizijskem poročilu lani novembra Kranjskim vrtcem izreklo negativno mnenje o pravilnosti dela poslovanja, ki se nanaša na javno naročanje materiala, storitev in osnovnih sredstev. Ker razkritih nepravilnosti med revizijo niso odpravili, je sodišče od zavoda zahtevalo predložitev odzivnega poročila.

Kot je sodišče zapisalo v danes objavljenem porevizijskem poročilu, so bili popravljalni ukrepi, izkazani v odzivnem poročilu, zadovoljivi.

V Kranjskih vrtcih so pri naročanju materiala v znesku 429.871 evrov, storitev v znesku 743.586 evrov in osnovnih sredstev v znesku 108.559 evrov ravnali v nasprotju z zakonom o javnem naročanju, ker so napačno določili ocenjene vrednosti javnih naročil. Zaradi nižje ocenjene vrednosti pa so naročila oddali na podlagi nepravilnih postopkov.

Revizorji so ugotovili tudi, da zavod pri izvajanju posameznih postopkov oddaje javnih naročil ni objavil obvestil na portalu javnih naročil, prav tako v pogodbah ni navajal podizvajalcev in od ponudnikov ni zahteval potrjenih računov podizvajalcev, določenih s pogodbo.

Pred sklenitvijo dodatkov k pogodbam Kranjski vrtci niso pridobili soglasij nadzornega organa oziroma ga o pomembnih spremembah pogodb niso obveščali. Zavod v pogodbah ni navajal rokov veljavnosti, ni zaračunal pogodbene kazni v znesku zaradi nepravočasne izvedbe del in ni pridobil ustreznih garancij za dobro izvedbo pogodbenih obveznosti.

Lani objavili naročilo

V popravljalnih ukrepih so Kranjski vrtci konec lanskega leta na portalu javnih naročil objavili naročilo za izbiro dobaviteljev, pralnih in pomivalnih sredstev in papirne galanterije v ocenjeni vrednosti 410.000 evrov, naročilo za izbiro pisarniškega in likovnega materiala v vrednosti 150.000 evrov ter naročilo za izbiro dobavitelja igrač v ocenjeni vrednosti 65.000 evrov.

Prav tako je zavod na portalu javnih naročil objavil naročila za izbiro izvajalcev telefonskih in internetnih storitev v ocenjeni vrednosti 100.000 evrov, izvajalca avtobusnih prevozov otrok v vrednosti 50.000 evrov, izvajalca zdravstveno-higienskega nadzora v vrednosti 50.000 evrov ter izvajalca čiščenja in strojnih storitev v višini 160.000 evrov.

Ravnateljica je po predhodnem soglasju sveta zavoda sprejela tudi navodila za izvedbo postopkov javnega naročanja, ki urejajo obveščanje nadzornega organa glede sprememb pogodb in poročanje svetu zavoda in ustanovitelju o izvajanju postopkov javnih naročil. Ta navodila so v uporabi od začetka letošnjega leta.