Slovenija

Zakaj bi izgubljali čas v avtomobilu, če pa smo s kolesom hitrejši

STA/G.G.
5. 6. 2015, 16.23
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Mnogi vozniki so ali še bodo danes obstali v prometni konici, ki vsakodnevno zjutraj in popoldne nastaja v obroču okoli prestolnice. Na današnji svetovni dan okolja pa jim družbo delajo prostovoljci društev Focus in Ljubljanska kolesarska mreža, ki jih z zapisi na majicah pozivajo, naj ne izgubljajo časa v avtu, ampak se raje usedejo na kolo.

sta

"Zakaj bi izgubljali čas v avtomobilu, če pa smo s kolesom hitrejši, bolj fit, bolj ekonomični in prispevamo k dvigu kakovosti življenja v mestu," so na dan okolja kolesarji ob jutranji konici z napisi na majicah opozarjali voznike in njihove sopotnike v avtomobilih. Vsi kolesarji so se nato zbrali na Prešernovem trgu, kjer jih je čakal kraljevski zajtrk: palačinke, smutiji, sadje, rogljički in kavica, so sporočili organizatorji današnje kolesarske akcije.

Kot je povedala Marjeta Benčina iz društva Focus, bodo kolesarji znova aktivni ob popoldanski konici, ko se bodo vračali iz svojih služb. Voznike pa h kolesarjenju spodbujajo tudi transparenti, ki so jih v okoljevarstveno naravnanih organizacijah razobesili po Ljubljani.

"Želimo, da čim več ljudi spozna, da je kolesarjenje koristno, ne le za okolje, ampak tudi njihovo zdravje, pa tudi za denarnico," je izpostavila Benčina.

Kot so še zapisali organizatorji, delež kolesarskega prometa v mestni občini Ljubljana narašča in se bliža 14 odstotkom. Še vedno previsok delež avtomobilskega prometa, ki je 38-odstoten, pa kaže na to, da je potencialnih kolesarjev v Ljubljani še veliko. "Nihče si ne želi živeti obdan z asfaltom in pločevino, dihati onesnažen zrak, prenašati hrup in stres prometnih zastojev. Na videz nepomembna odločitev, kako se bomo peljali do službe, ima v resnici zelo veliko težo," so v sporočilu za javnost povzeli besede Katarine Otrin iz društva Focus.

Poleg tega, da promet predstavlja skoraj 30 odstotkov izpustov toplogrednih plinov, pa je velik problem onesnaženje zraka z drobnimi delci (PM10), ozonom in dušikovimi oksidi v poletnih in zimskih mesecih, še opozarjajo v Focusu.

Spomnili so, da je Ljubljana že prejela naziv Zelena prestolnica Evrope 2016, želijo pa si, da bi mesto nadaljevalo s takšnimi ukrepi, da bi prebivalci prepoznali prednosti kolesarjenja in da bi s skupnimi močmi življenje v Ljubljani postalo prijaznejše, je še izpostavila Otrinova.

S podobno idejo se akciji pridružuje nacionalna pobuda Pripelji srečo v službo, ki aktivno spodbuja kolesarjenje na delo v skupinah po tri. Kolesarjenje namreč pozitivno vpliva na občutek sreče, s tem pa povečuje tudi delovno učinkovitost in izboljšuje odnose s sodelavci, so prepričani njeni organizatorji.