Slovenija

GURS ne daje nasvetov, kako znižati davek!

STA/N.J.
10. 1. 2014, 14.39
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.53
Deli članek:

Geodetska uprava RS (Gurs) bo sistem naročanja na termine, v katerih bodo lahko lastniki uredili podatke o nepremičninah, uvedla z naslednjim tednom. Lastnikom svetuje, naj vnaprej preverijo podatke in tiste, ki jih lahko sami spremenijo oz. so za spremembo potrebni postopki drugih organov, predhodno uredijo.

Arhiv Svet24

Lastniki se bodo lahko na termin naročili prek spletne aplikacije, namenjene spremembi podatkov o nepremičnini, ali prek telefona, dogovorili pa se bodo lahko za obisk na katerikoli geodetski pisarni, je danes na novinarski konferenci v Ljubljani dejal vodja Gursa Aleš Seliškar.

Ob naročilu bo treba podati enotno matično številko občana, saj bo za enega lastnika načeloma predviden en termin, in število nepremičnin, saj bo od tega odvisno, koliko časa bodo rezervirali. Predvidoma bo imel v začetni fazi posamezen lastnik na voljo od 20 minut do ene ure.

Na Gursu beležijo močno povečan obisk zaradi prihajajočega davka na nepremičnine, lastniki pa v okoli polovici primerov pridejo v geodetske pisarne podatke le preverjati, ne spreminjati. Zato na Gursu svetujejo, naj se podatke preveri prek spleta oz. se pri njih naroči izpisek, za osebni obisk pa naj se lastniki odločijo takrat, ko je treba urediti podatke, ki se jih ne da prek spleta oz. v drugih postopkih. Lastniki bodo lahko podrobnejša navodila za urejanje podatkov prebrali prihodnji teden na spletni strani Gursa, so napovedali.

"Obisk na geodetski upravi naj bo namenjen spreminjanju podatkov. Danes imamo preveč svetovanja, učenja. Predvsem pa: geodetska uprava ne daje nasvetov, kako znižati davek. Ampak nasvete, kako spremeniti podatke o nepremičninah, da bodo izkazovali dejansko stanje," je dejal Seliškar.

Nekatere podatke je treba urejati v drugih postopkih, npr. za spremembo površine parcele je treba zagotoviti uradno izmero in spremembo urediti v upravnem postopku, stalno bivališče je treba urediti na upravni enoti, podatke o namenski rabi urejati na občini, podatke o dejanski rabi, vodnih zemljiščih ipd. na ministrstvu za kmetijstvo in okolje.

Nekatere podatke bo Gurs pridobil od drugih organov in jih zaenkrat še ni mogoče preverjati oz. spreminjati. Takšen primer so podatki o statusu kulturnega spomenika, o javni infrastrukturi (npr. ceste), ki poteka po zasebnih zemljiščih, črnih gradnjah. Podatke za znižanje davka zaradi invalidnosti bo zagotovila davčna uprava, status humanitarne organizacije je treba urediti na pristojnem ministrstvu, je navedel Seliškar.

Močno se je tudi povečalo število vlog za vpis osebne služnosti v zemljiški knjigi - zavezanec za davek na stanovanjske nepremičnine po stopnji 0,15 odstotka bo namreč lahko tudi imetnik osebne služnosti na celotni nepremičnini, ki bo imel tam tudi stalno prebivališče.

Kot je povedala okrožna sodnica Jaša Trklja, so samo v decembru prejeli 1984 vlog, medtem ko jih je bilo sicer na mesec med 200 in 300. Predlog za vpis osebne služnosti, za katerega je potrebna sklenjena pogodba, se vloži po elektronski poti, medtem ko je spremembe že vpisane osebne služnosti mogoče urediti osebno na oddelkih sodišč za zemljiško knjigo. Vpogled v elektronsko zemljiško knjigo je mogoč prek portala e-sodstvo in je brezplačen.

Trajanje postopka vpisa je odvisno od stanja na nepremičnini, pravi Trklja. Če ni plomb, se sklep izda v treh do štirih dneh, pravnomočen pa je, če ni pritožb, lahko nato v roku tedna dni. Vloge, ki so doslej prispele, se bodo že upoštevale pri informativnih izračunih.

Upoštevanje lastništva

Za upoštevanje lastništva bo zadoščala predložitev overjene pogodbe in sprememba podatka v registru pri Gursu, torej zaključen vpis v zemljiški knjigi ne bo nujen, podobno naj ne bi bil za upoštevanje osebne služnosti nujen zaključen postopek vpisa, ampak da imetnik začne postopek in se sodišču izkaže s pogodbo o prenosu služnosti.

Gurs bo v teh obvestilih, ki jih bodo lastniki predvidoma prejeli do 1. februarja, po Seliškarjevih besedah upošteval podatke na današnji dan, morda še podatke, ki se bodo spreminjali prihodnji teden. Seliškar pričakuje, da bodo veliko večino podatkov, tudi od drugih organov, pravočasno dobili in jih bodo lahko upoštevali že v obvestilih.

Izteka se sicer rok za prijavo najemnih poslov, če se prijavljajo na obrazcih, in sicer je to 15. januar. Če se posli prijavljajo elektronsko, kar je obvezno za pravne osebe in za kar je potrebno digitalno potrdilo, je rok 1. marec.

Gurs je do 9. januarja prejel okoli 16.000 prijav najemnih poslov, v evidenco pa jih je trenutno vnešenih okoli 9000. V poskusnem izračunu bo upoštevanih okoli 10.000 poslov najema na trgu. Gurs pričakuje, da bo do 15. januarja prispelo še nekaj tisoč prijav, ki se bodo v evidenco vnašali še ves januar in del februarja. Tako pri nekaterih lastnikih podatek o oddaji v odplačni najem (in s tem rezidenčna, 0,15-odstotna stopnja) še ne bo razvidna iz obvestila, ampak iz davčne odločbe.

Davek bo odmerjen glede na stanje v evidencah na 1. april, davčne odločbe pa bodo izdane do konca maja. Gurs ocenjuje, da bodo stroški aktivnosti, povezanih z uvedbo davka, znašali 1,7 milijona evrov.

sl.wikipedia.org