Slovenija

Kje nas 'nategujejo' pri nakupu avtomobila?

Sašo Avramovič
9. 10. 2013, 08.20
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Vse več ljudi se v teh časih, ko pride vsak evro še kako prav, odloča za nakup rabljenega avtomobila. Vse lepo in prav, a nekateri lastniki oziroma prodajalci rabljenih avtomobilov bi radi z različnimi goljufijami in lažmi pretentali kupce.

Reuters
V Nemčiji so odkrili, da ima kar tretjina vozil prirejeno število kilometrov.

O tej problematiki smo se pogovarjali z Bojanom Tomcem, spec. mgmt., sodnim izvedencem, lastnikom podjetja IDEA expertize, cenitve, s. p.

Cenilci in izvedenci lahko 'izvedo' praktično vse o zgodovini avtomobila, ko govorimo o tem, ali je bilo vozilo poškodovano, karambolirano … »Konkretno cenilci in izvedenci uporabljamo preprost pripomoček, merilec debeline laka, ki nam pokaže zelo pomembne parametre. Z njim ugotovimo, ali je bil avto poškodovan in popravljen, v kakšnem obsegu je bil poškodovan, kakšne vrste nesreča je bila in podobno. Bolj kot je merilec kakovosten, bolj točne rezultate dobimo,« pravi Tomc in dodaja, da je podoben preprost pripomoček tudi merilec globine profila pnevmatik, ki pokaže njihovo obrabljenost in pravo vrednost. Iz tega se vidi tudi način vožnje ter pravilno ali nepravilno vzdrževanje vozila ter pnevmatik.

In kako preveriti identiteto avtomobila oziroma to, ali je bil mogoče avto ukraden, ali so navedbe lastnika oziroma prodajalca resnične? »Policija v EU ima na spletu aplikacijo, kjer odtipkamo številko šasije vozila, in ugotovimo, ali je na seznamu ukradenih vozil v posameznih državah. V Sloveniji lahko to preprosto preverimo na: http://www.policija.si/index.php/ukradena-vozila in v EU na: www.stolencars24.eu,« pojasnjuje Tomc.

Reuters
Najpogostejše goljufije in laži: prevoženi kilometri, »original« servisna knjižica, število lastnikov, poškodbe vozila. realna poraba goriva

Pa preidimo na laži in goljufije pri prodaji rabljenega avtomobila. »Najpogosteje lastniki vozil zamolčijo število prevoženih kilometrov vozila, pogosto zamolčijo poškodbe vozila, napačno navajajo število lastnikov pred njim, realno porabo goriva in motornega olja, neoriginalne servisne knjižice in lažirane podatke o vzdrževanju vozil, serijsko opremo navajajo kot dodatno, posebno ...« o pogostih goljufijah, ki nam jih 'prodajajo' prodajalci, pravi Tomc, ob tem navaja tudi nekaj resnih, mogoče redkejših goljufij, kot so popravila motorja ali menjalnika vozila, vgradnja neoriginalnih rezervnih delov, 'čipanje' vozil za višjo moč in s tem izguba garancije, neoriginalna platišča in pnevmatike …

Reuters
»Ozaveščen kupec je zmagovalec,« Bojan Tomc.

Ob vseh omenjenih goljufijah se nam poraja vprašanje, kako doseči, da bi bili kupci bolj zaščiteni in da do goljufij ne bi prihajalo. Tomc predlaga, da bi morali zakonsko prepovedati prakso 'videno-kupljeno' in uvesti 30-dnevni obvezni preizkus vozila. »Če ne zaupajo, pa je mogoče v vsako vozilo namestiti kamero, ki spremljati dogajanje v avtu. Takšne kamere je mogoče dobiti že za 120 evrov in profesionalne za okoli 350 evrov,« še dodaja Tomc. Poleg tega predlaga tudi zaostritev zakonov.  Prirejanje števca vozil bi moralo po njegovem postati kaznivo dejanje, kot to že velja v Švici in Franciji. Še ta podatek: v EU so v Nemčiji odkrili, da ima kar tretjina vozil prirejeno število kilometrov.

Da, avtomobila se ne kupuje ravno vsak dan, zato bo previdnost pred nakupom rabljenega vsekakor primerna. Zaključimo pa lahko s Tomčevim mnenjem: »Ozaveščen kupec je zmagovalec.«