Slovenija

Na Aerodromu Ljubljana vse več potnikov

STA / A.M.
20. 8. 2013, 18.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Aerodrom Ljubljana je v prvem polletju ustvaril več prihodkov in dobička, prek letališča je potovalo tudi več potnikov. Prihodki so se na letni ravni zvišali za 1,9 odstotka na 14,84 milijona evrov, čisti dobiček pa za 50,3 odstotka na 2,98 milijona evrov, kar je nad načrti.

Mediaspeed

Poslovanje družbe je bilo v prvem polletju letos dobro. Odraža ugodne trende v prometu, zabeležene predvsem v drugem četrtletju, pozitivno pa na poslovanje vplivajo tudi ukrepi obvladovanja poslovnih odhodkov, v nerevidiranem polletnem poročilu, objavljenem na spletni strani Ljubljanske borze ugotavlja uprava Aerodroma Ljubljana, ki jo vodi predsednik Zmago Skobir.

Prihodki s 14,84 milijona evrov presegajo tudi načrtovane, medtem ko odhodki - teh je bilo 12,01 milijona evrov - za 5,4 odstotka zaostajajo za ustvarjenimi v prvih šestih mesecih lani in predvidenimi v načrtu.

Oboje se pozna v višjem dobičku iz poslovanja (EBIT), ki je konec junija znašal 2,81 milijona evrov in je za 51,8 odstotka višji kot v enakem obdobju lani. Ustvarjeni EBIT je tudi 1,4 milijona evrov nad načrti.

Tudi čisti dobiček (2,98 milijona evrov) je nad načrti, in sicer plan presega za 1,5 milijona evrov.

Ustvarjeni prihodki so po pojasnilih uprave družbe odraz gibanja prometa, predvsem povečanja potnikov tujih prevoznikov, nadomeščanja manjših letal z večjimi ter rasti v segmentu tovornega prometa.

Vzporedno je pozitiven trend v prometu zabeležil tudi domači prevoznik, Adria Airways, ki je presegel oskrbljeno število potnikov v prvem polletju lani, hkrati pa ob sicer nižjem številu premikov letal v povprečju uporabljal večja in težja letala.

Aerodrom Ljubljana beleži več potnikov tako pri domačem, Adrii Airways, kot pri tujih letalskih prevoznikih. "Z rastjo števila potnikov domačega prevoznika, ki se je začela s poletnim voznim redom, smo obrnili dvoletni negativni trend," je zapisala uprava Aerodroma Ljubljana in dodala, da je spodbudno tudi, da so v sodelovanju z domačim prevoznikom kljub neugodnim gospodarskim razmeram zabeležili več potnikov v segmentu čarterskih letov.

Med tujimi prevozniki po številu potnikov izstopajo Wizz Air, Turkish Airlines in Finnair.

Prek letališča na Brniku, s katerim upravlja Aerodrom Ljubljana, je sicer v prvem polletju potovalo 7,1 odstotka več potnikov - teh je bilo v prvem polletju 575.463.

Pomembno povečanje prometa Aerodrom Ljubljana beleži tudi pri tovornem prometu. Oskrbeli so namreč 8910 ton tovora, kar na letni ravni predstavlja 9,3-odstotno rast.

V družbi so nadaljevali z naložbami v objekte in opremo; investicij je bilo tako v tem obdobju za 2,68 milijona evrov, kar je trikrat več kot v enakem obdobju lani. Pri naložbah v objekte in opremo sledijo poslovnemu načrtu 2013-2017, soočajo pa se s časovnim zamikom pri začetku izgradnje novega potniškega terminala. O tem bo sicer septembra odločala skupščina družbe.

Aerodrom Ljubljana je nadaljeval tudi s prilagajanjem števila zaposlenih obsegu prometa. Konec junija je bilo tako v družbi 409 redno zaposlenih, od tega 390 za nedoločen in 19 za določen čas. V primerjavi s prvim polletjem lani je v družbi devet redno zaposlenih manj.

Aerodrom Ljubljana je eno od 15 podjetij, ki so na prvem seznamu deležev države in državnih družb, namenjenih za privatizacijo.

Največji lastnik Aerodroma Ljubljana je država s 50,67-odstotnim deležem. Med desetimi največjimi lastniki so še Kapitalska družba (7,36 odstotka), Slovenska odškodninska družba (6,82 odstotka), Zavarovalnica Triglav (3,98 odstotka), Publikum Trezor (2,72 odstotka), delniški vzajemni sklad KD Rastko (1,44 odstotka), Salink Limited (1,43 odstotka), Abanka (1,30 odstotka), delniški podsklad NFD 1 (1,07 odstotka) in sklad KD Galileo (0,73 odstotka).