Črna kronika

Poskus zlorabe z lažnim računom

Sašo Avramovič
15. 9. 2015, 18.36
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Nepridipravi razmišljajo o vse mogočih načinih, kako ljudi pretentati in priti do svojega plena. Zdaj so odkrili novo »taktiko« – pošiljanje lažnih računov. V Telekomu Slovenije so namreč te dni zaznali primer poskusa zlorabe z lažnim računom, na katerem je sicer znak Telekoma Slovenije, vendar računa ni izdala ta družba.

STA

V Telekomu Slovenije uporabnike opozarjajo, naj bodo pozorni na račune, na katerih je znak Telekoma Slovenije. V zadnjih dneh so namreč zaznali primer poskusa zlorabe z lažnim računom, na katerem je znak Telekoma Slovenije, vendar računa v resnici ni izdala ta družba.

Prvi takšen primer

»Tovrsten primer smo zaznali prvič. Takoj smo o tem obvestili uporabnike in jih pozvali, naj bodo pozorni na svoje račune. Menimo namreč, da lahko z ozaveščanjem in opozarjanjem uporabnikov, naj bodo pozorni na račune, v veliki meri preprečimo, da bi se zloraba tudi dejansko zgodila,« so nam sporočili iz Telekoma Slovenije. Na lažnem računu je kot opravljena storitev navedena »izterjava denarja«. »V Telekomu Slovenije računov s tovrstnim besedilom ne izstavljamo, prav tako sta napačni številka SPP in številka naročniškega računa, v spodjem delu obvestila pa se besedilo nanaša na leto 2014. Lažnemu računu tudi ni priložen univerzalni plačilni nalog, ki je sicer sestavni del vseh računov Telekoma Slovenije,« so še pojasnili pri največjem slovenskem telekomunikacijskem operaterju. Primer lažnega računa je uporabnikom sicer na voljo tudi na spletnem naslovu http://ow.ly/S9kXQ

Arhiv Svet24

Prejeli nekaj podobnih obvestil

Uporabniki lahko veljavne transakcijske račune Telekoma Slovenije preverijo na spletnih straneh družbe, za dodatne informacije in pomoč pa se obrnejo na brezplačni številki 080 8000 in 041 700 700 ali e-naslov info@telekom.si.

Primere lažnih računov so v Sloveniji sicer obravnavali že prej, a so bili nekoliko drugačni. »V poletnih mesecih 2014 je policija s strani občanov prejela nekaj podobnih obvestil, v katerih so navajali, da na svoj elektronski naslov prejemajo e-sporočila Telekoma Deutschland. V sporočilu je bila povezava, na kateri naj bi bil račun za telekomunikacijske storitve. Podatki na računu domnevno niso bili ustrezni; prejemniki teh obvestil so navajali, da z omenjeno družbo nimajo nobenega pravnega posla. Po do zdaj opravljenem preverjanju drugih prijav ali obvestil nismo prejeli,« so nam sporočili s policije. In kako pravzaprav policija posreduje v primerih, ko gre za poskus zlorabe z lažnim računom? »Policija izvaja aktivnosti v primerih, ko so podani razlogi za sum, da je bilo storjeno uradno pregonljivo kaznivo dejanje. V takšnih primerih so pomembne tudi konkretne okoliščine storitve, na podlagi katerih se presoja obstoj navedenega suma storitve kaznivega dejanja, ter višina protipravne premoženjske koristi oz. škode. Če dejansko pride do oškodovanja, policija tovrstne primere obravnava, pri čemer je obravnava odvisna tudi od višine protipravne premoženjske koristi ali škode. Glede na to, da je zahtevani znesek plačila najpogosteje majhne vrednosti, nekaj deset EUR (po KZ-1 je majhna vrednost pod 500 EUR), se pregon začne na predlog oškodovanca.«