Nekaj posebnega

Muskova pošast

Artur Švarc
10. 12. 2023, 10.29
Posodobljeno: 10. 12. 2023, 10.33
Deli članek:

Štiri leta po prvih fotografijah so prvi kupci na posebni podelitvi dobili svoje cybertrucke.

Tesla
Cybertruck, tesla

Na dogodku Tesla Delivery Event, kjer so Elona Muska slavili kot boga (in nekoč Steva Jobsa pri Applu), so postale končno znane tudi vse specifikacije. In te so praktično nore, tako kot avto. Cybertruck je kontrapunkt ostalih električnih priredb pickupov, kot so rivian R1S, ford F-150 lightning in chevrolet silverado EV. Kot je povedal Musk, je cybertruck zanje nedosegljiv na mnogih področjih.

V dolžino Muskova električna pošast meri kar 5,68 metra, širok je 2,2 metra in ima v najmočnejši različici tri elektromotorje z močjo 621 kW, ki veliki pickup do stotice v Beast (pošastnem) načinu izstrelijo v zgolj 2,7 sekunde, nekako toliko kot porsche 911 turbo S, a je ta s 1625 kilogrami skoraj enkrat lažji od cybertrucka, ki ima 3103 kilograme.

Tesla
Cybertruck, tesla
Musk je dejal, da njegova najnovejša kreacija ni le hitra kot strela, ampak tudi močnejša in bolj uporabna od kateregakoli drugega pickupa na trgu. Reč lahko vleče do 4990 kilogramov, obremenitev je 1134 kilogramov. Vse te številke sicer pripadajo najmočnejši različici Cyberbeast, ki ima 515 kilometrov dosega, končna hitrost pa je 209 km/h. S podaljševaljnikom dosega gre najmočnejši cybertruck vse do 708 kilometrov. Hitro polnjenje se vzpne do 250 kW ... 

Halo! Podaljševaljnik dosega? Mar je Musk dodal bencinski motor? Seveda ne, pod to opcijo se skriva še dodatna baterija, ki zavzame tretjino kesona. V osnovi meri 3424 litrov. Cybertruck cyberbeast ima tudi ceno na ameriškem trgu – 88.500 evrov v naši valuti.

Seveda so na voljo tudi drugačne konfiguracije – običajni cybertruck brez pošasti s štirikolesnim pogonom bo premogel okoli 450 kW. Model Cybertruck All-Wheel Drive do stotice pospeši v 4,3 sekunde, končna hitrost je 180 km/h in ima manj kot tri tone, točneje 2995 kilogramov. S 547 kilometri je to tudi različica z najdaljšim dosegom (in z »range extenderjem« 756 km). Za ta primerek Muskovi fantje zaračunajo preračunanih 63.250 evrov.

Tesla
Cybertruck, tesla
Čez dve leti prihaja še najbolj mizerna verzija s samo zadnjim pogonom in 400 kilometri dosega. Pospešek? 6,7 sekunde, vleče lahko 3402 kilograma, vstopni cybertruck pa bo stal naših 45.830 evrov.

Keson zadaj meri 1,80 metra v dolžino, širok je 1,22 metra. Koeficient upora za ta klinasti avto je 0,335, kar je več kot model 3 in model S, ampak še vedno precej manj kot ram 1500 in celo nekdanji citroen CX.

Od tal je veliki električar oddaljen kar 43,2 centimetra. Tu so še prilagodljivo in aktivno zračno vzmetenje, zapore diferencialov, vektorsko usmerjanje navora zadaj, volan po žici in ob štirikolesnem volanu tudi manjši obračalni krog kot model S. Cybertruck za podporne sisteme nima napetosti 12V, pač pa 48V.

Tesla
Cybertruck, tesla

V notranjosti cybertruck oponaša tipično Teslino atmosfero, kar pomeni, da bo petsedežna zasedba imela en zaslon in praktično ničesar več. No, malo več. Sprednji ekran meri 18,5 palca, za zadnjo vrsto pa so dodali majhen 9,4-palčni zaslon. Cybertruck ima 15 zvočnikov, številne priključke USB-C ter nekaj 120- in 240-voltnih vtičnic. Streha je praktično v celoti prosojna.

Torzijska trdnost vozila je večja od mclarna P1, v avto pa lahko izprazniš celo avtomatsko puško, pa ne bo v notranjost vstopil noben naboj. Zakaj, se vprašate? Zakaj pa ne, je dejal Musk. Šef vsekakor ni skoparil s hvalnicami najnovejšega produkta. 

Tesla
Cybertruck, tesla
"Vsake toliko časa na trg pride nekaj posebnega, vsakih pet do 10 let pa nekaj zelo posebnega. To so posebni trenutki. Zelo redko se zgodijo produkti, za katere ljudje govorijo, da niso mogoči. To je en takšen trenutek. Strokovnjaki so rekli, da takšen avto ne more obstajati, a je tu," je Musk utišal kritike. "To je naš najboljši izdelek do zdaj. Zaradi cybertrucka je prihodnost videti kot prihodnost."

Tesla
Cybertruck, tesla

Bomo to beštijo kdaj videli pri nas? Malo verjetno, prvič EU ni trg za pickupe v primerjavi z ZDA, pa ob vseh homologacijah bi zanj potrebovali izpit C-kategorije, torej za tovornjak.