Astro

Preden v službi daste odpoved, preberite ta članek

lm
25. 3. 2021, 09.10
Posodobljeno: 25. 3. 2021, 09.32
Deli članek:

Papirji se spet kopičijo, šef vas kritizira, namesto da bi cenil vaše delo, kolegi pa vas še bolj spravljajo v slabo voljo ...

Dreamstime
ženska

Včasih služba poskrbi samo za stres, na dnevnem redu pa so še nadure. Toda to še ni razlog, da bi se ji kar odpovedali. Poskusite najprej z našimi namigi, ki lahko rešijo kar nekaj težav in morda se služba, ki jo imate, spremeni v službo, ki jo hočete.

1. Prepoznajte sposobnosti

Če neko delo opravljate že dolgo časa, zlahka pozabite, kaj vse vam uspe vsakodnevno. Pomembno je, da se tega zavedate, kajti ravno vaše sposobnosti so vaša motivacija! Napišite si seznam vsega, kar znate. In ga pospravite v najvišji predal mize.

2. Krepite ekipnega duha

Ne bodite le kolegi, temveč prava ekipa in tako poskrbite, da bo delovni dan nekoliko prijetnejši. Kljub koroni za skupno kavico in sproščen pogovor ne bi smelo biti izgovora.

3. Določite dosegljive cilje

Za velik del slabe volje v službi poskrbimo kar sami: ker si pogosto postavimo previsoke cilje in pričakovanja. Bolje: določite realistične cilje in malce znižajte pričakovanja. Tudi majhni dosežki so dobri za motivacijo.

4. Organizirajte si delo

Naloge se kar kopičijo, vi pa ne veste, kako boste sploh zmogli? Seznam bo poskrbel za pregled in strukturo. Poleg tega boste tako imeli občutek, da imate vse niti v rokah. Najboljše bo, da si že v petek zapišete naloge za prihodnji teden. Ko se boste v ponedeljek vrnili na delo, se jih boste lahko takoj lotili.

5. Izkoristite pametnjakoviče

Nič ne nervira bolj kot stalno nerganje in predlogi za izboljšave s strani kolegov. Vendar pa jih raje kar izkoristite: kar dodelite jim naloge in naj sprejmejo odgovornost in jih izpeljejo do konca. To vam bo prihranilo delo - in jezo.

6. Sprostite jezo

Zadrževanje jeze ne pomaga nikomur. Če se boste spet kdaj hudo razjezili, pojdite raje na svež zrak ali pa pokličite prijateljico ali prijatelja. Bolje, kot pa da se znesete nad kolegi. Toda temo morate »odkljukati«, da se boste spet lahko osredotočili na delo. Pri tem pomaga le odkrit pogovor.

7. Pohvalite

Prav na delovnem mestu komunikacija pogosto ni posebno prijetna. Naloge je treba hitro izvesti in zmanjka časa za prijazne besede. Spremenite to in kolegom povejte, kadar bodo določeno nalogo dobro opravili. Gotovo bodo pozitivno presenečeni. In videli boste, da boste tudi vi pogosteje pohvaljeni zanje.

8. Naučite se ljubiti rutino

Prepogosto pozabimo, da naš vsakdanjik tako dobro deluje zato, ker ste sčasoma razvili določeno rutino. Vendar se nad njo pogosteje pritožujemo, kot pa jo cenimo. Naučite se ljubiti rutino! Pomislite, kateri ritual vam je najbolj všeč. Je to prva kava zjutraj ali družinska kosilo v nedeljo? Te trenutke podoživite intenzivno in bodite hvaležni zanje. Tako boste imeli nekaj, česar se boste veselili.

9. Po drugi poti

Glede na neko študijo je pot v službo tretji največji stresni dejavnik. Ali že zjutraj, ko sedete v avto, razmišljate o gneči in o rdečih semaforjih? Je še kakšna alternativa? Kadar je zunaj lepo, se peljite s kolesom ali pa del poti prehodite - sveda če je razdalja med vašim domom in službo sprejemljiva.

10. Ne primerjajte

Ne glede na to, koliko zaslužimo, vedno hočemo imeti še več - vedno pa bodo tudi ljudje, ki bodo zaslužili še več. Vendar to ne pomeni, da so zato tudi avtomatično srečnejši. Znanstveniki so že zdavnaj dokazali, da občutke zavisti poznajo tudi ljudje z milijoni na bančnih računih. Zaviste se nikakor ne izplača!