Električni skuter Silence S01

Skuter: Elektrika za mestno in primestno uporabo

Peter Pirkovič
15. 7. 2023, 17.52
Deli članek:

Na slovenski trg je lani pozno jeseni po tihem vstopila španska znamka električnih skuterjev Silence, ki si zasluži nekaj pozornosti. Pred kratkim sem z njihovim paradnim modelom 01 prevozil nekaj kilometrov.

Peter Pirkovič
Električni skuter Silence 01

Silence 01 je tisti model, ki ga je koprsko podjetje Trgo ABC najprej pripeljalo v svoj prodajni salon, in kot vse kaže, bi se še letos lahko obetala širitev ponudbe z drugimi modeli. Vpogled v registracijske podatke pokaže, da je model 01 registriran v kategorijo A1, to pomeni, da ta spada v razred skuterjev do 125 kubikov oziroma da se z njim lahko vozijo tudi tisti, ki imajo opravljeno vozniško dovoljenje B-kategorije.

Po osnovni zasnovi se električni model od motorno gnane konkurence ne razlikuje bistveno. Šasijo predstavlja jeklen okvir, s sprednjo teleskopsko vilico in enojno nihajno roko z blažilnikom na zadnjem delu. Sedež je dovolj dolg in širok ter primeren za dva potnika, pod njim je prav tako dovolj prostora za dve čeladi, všeč mi je nekoliko višja pozicija sedenja in visok vetrobran, ob pomoči katerega je vožnja veliko bolj umirjena. Digitalni prikazovalnik ima vse potrebne potovalne informacije in te so dobro berljive tudi pri močnejši svetlobi. In ne samo to, uporabnik se lahko s skuterjem povezuje tudi na daljavo prek aplikacije My Silence, prek katere spremlja informacije o stanju motorja, lokaciji, dosegu in napolnjenosti baterije. Na voljo so osnovni, mestni in športni program. Slednji omogoča več moči, višjo končno hitrost, ki se giblje okrog 100 km/h, zato pa je doseg primerno nižji. Se pa na krmilu skriva še en zeleni gumb, ki omogoča aktivacijo vzvratne prestave.

Silence 01 po svojem videzu, gledano s strani, nekoliko izstopa, saj so mu razvojniki prostor za baterijo našli neposredno pod voznikovim delom sedeža oziroma nekje na pol poti med sprednjim in zadnjim kolesom (medosna razdalja meri 1450 mm), kar ugodno vpliva na težišče. Baterijski zalogovnik je nasploh poglavje zase. Po obliki je pravokotne oblike, tehta 40 kilogramov, opremljen pa je s kolesci in teleskopskim držalom, da ga kot nekakšen kovček odpeljemo s seboj v stanovanje ali v pisarno in ga v vmesnem času napolnimo. S seboj je treba vzeti le še polnilni kabel iz kovčka, ki ga priključimo na klasično 220-voltno vtičnico. Seveda to ni edina možnost polnjenja. Dovolj je, da izpod kovčka izvlečemo polnilni kabel, ga priključimo v bližnjo vtičnico in proces polnjenja je že v teku. 

Kapaciteta baterije na testnem skuterju je znašala 5,6 kilovatne ure, kar je dovolj za okrog sto kilometrov vožnje v tišini. Iz Kopra se tako najprej odpeljem nekoliko višje proti Kozini in na stari cesti že preklopim na športni program, da sem malenkost hitrejši. V klanec ne izgublja moči, zmore tudi 100 km/h, a pri tem se hitro kopni odstotek napolnjenosti baterije. Do Kozine pridem z nekaj več kot 50-odstotno napolnjenostjo, podatek dosega pa mi kaže 53 kilometrov. Priklopim ga na domačo vtičnico in čez dve uri je baterija že spet na sto odstotkih. Na cesti se dobro drži, bodo pa morali Španci še malce bolj preučiti vzmetenje. Na trenutke deluje precej čvrst. In še eno dobro lastnost najdem pri njem. Ko se vračam proti Kopru, mi športni program pri spustu omogoča, da doseg malenkostno podaljšam z rekuperacijo. 

Kaj pa cena? Redna cena je 7199 evrov, obenem lahko uporabnik uveljavlja še spodbudo Eko Sklada, ki tudi po novem razpisu znaša 750 evrov.