Svet

Evropski potrošniki spet zapravljajo

STA/mv
26. 4. 2014, 14.15
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.54
Deli članek:

Gospodarska kriza je v Evropi, predvsem na njenem južnem obrobju, dolgo dušila razpoloženje in zaupanje potrošnikov. Prazne denarnice so potrošnike silile, da so odlašali z večjimi nakupi. A zdaj se tudi to spreminja. Nemško podjetje za tržne raziskave GfK ugotavlja, da se zaupanje med evropskimi potrošniki vse bolj krepi.

Veliko evropskih državljanov pričakuje rahlo zvišanje prihodkov, zato spet načrtujejo več večjih nakupov, kot so jih v minulih letih, je ta teden objavljene izsledke raziskave GfK povzela nemška tiskovna agencija dpa. Vrednost kazalca razpoloženja potrošnikov, ki ga merijo v 14 članicah EU, med katerimi ni Slovenije, se je v prvem letošnjem četrtletju zvišala za 0,8 točke na 8,4 točke. Med regijami sicer še vedno obstajajo velike razlike. Največ skrbi se še vedno vrti okoli Grčije, ki je kot prva članica v območju evra pred leti zaprosila za mednarodno finančno pomoč. Razpoloženje v tej državi se sicer počasi stabilizira. V Veliki Britaniji so bila pričakovanja glede gospodarske rasti v prvem četrtletju najboljša v zadnjih 16 letih. "Tudi pri španskih potrošnikih, ki jih je doslej pretresala kriza, se je okrepilo upanje na gospodarsko rast," so ugotovili raziskovalci. Krepitev zaupanja je opazna tudi v Italiji in Franciji, najboljše pa je razpoloženje v Nemčiji, glavnemu motorju evropskega gospodarstva.