Kako varne so naše ceste

Redarstvo in policija: obalna cesta je glede na število ljudi varna

Danijel Cek
17. 10. 2023, 21.00
Deli članek:

»Večjih ali posebnih težav ne zaznavamo. Je pa res, da so vozniki mopedov, koles, skirojev in podobnih vozil bolj izpostavljeni in vsak padec pomeni najmanj lahko poškodbo,« je bistvo »nevarnosti« obalne ceste povzel policijski inšpektor Peter Leban.

Tomaž Primožic/FPA
Od maja do oktobra so redarji na obalni cesti nadzirali promet kar 90-krat.

Pred dvema tednoma se je na obalni kolesarski in pešpoti zgodila huda nesreča. Sedemnajstletnik iz okolice Kopra je s skuterjem vozil od Izole proti Kopru, dohitel voznico na električnem skiroju, jo nepravilno prehiteval, pri tem pa očitno spregledal kolesarja, ki je prihajal naproti. Čelno je trčil vanj, po trku sta oba padla. Najstnik se je lažje poškodoval, 33-letni kolesar iz okolice Postojne pa tako hudo, da so ga iz izolske bolnišnice s helikopterjem prepeljali v ljubljanski klinični center.

Po nesreči se je na spletu vnela huda debata o nevarnosti obalne ceste, po kateri že šest let in pol namesto avtomobilov vozijo kolesarji, mopedisti in skuterji s priljubljenimi 25-kami, vozniki skirojev, rolerjev, prevladujejo pa pešci. Številni so opozarjali, da se je cesta bolj kot v mirno cono spremenila v dirkališče objestnih mopedistov in tudi kolesarjev, da je za številne uporabnike preozka ter da bi od odgovornih pričakovali več nadzora in ukrepanja.

Relativno malo nesreč
Vodja medobčinskega redarstva Denis Udovič se s tako oceno ni strinjal: »Uporabnikov te ceste je res veliko, pešci, kolesarji, vozniki skirojev, kopalci … In če upoštevamo vso to gostoto, je stanje na cesti relativno dobro.« Po njegovem opažanju je cesta varna, postavljena signalizacija ustrezna, skladna z vsemi pravilniki in zakoni. »Najboljši kazalec vsega tega so nesreče, ki jih je res malo. Ta zadnja je bila šele druga hujša nesreča,« je povedal Udovič.

Njegovim besedam pritrjujejo tudi uradne številke policije. Na tej cesti se je v prvih desetih mesecih lani zgodilo 17 nesreč, letos pa šele 12. Enajst lanskih nesreč se je končalo brez poškodb, šest z lažjimi poškodbami, pet letošnjih brez poškodb, šest z lažjimi in žal ena s hujšimi poškodbami.

Medobčinsko redarstvo
Na policiji podatka o številu nadzorov nimajo, ker policisti stanje na tej cesti nadzirajo vsakodnevno ob svojem rednem delu.

»V teh številkah so zajeti vsi, od pešcev do voznikov mopedov. Ampak pri teh nesrečah je težava v tem, da vozniki dvokoles, rolerjev, skirojev in pešci niso zaščiteni kot vozniki avtov, zato se skoraj vsaka nesreča konča najmanj z lažjimi poškodbami,« je pojasnil inšpektor Peter Leban. Tako lani kot letos je bilo največ povzročiteljev in udeležencev v nesrečah kolesarjev.

Težavni kolesarji
Tudi redarji opažajo, da so kolesarji najpogostejši kršitelji. »Še posebno kolesarji s cestnimi kolesi, tako imenovanimi specialkami, in še posebno iz sosednje države. Vozijo po površinah za pešce, vozijo hitreje od dovoljenih 25 kilometrov na uro …« je dejal Udovič.

Opazili so tudi kršitelje pešce, voznike skuterjev in mopedov, voznike skirojev … »Ampak na splošno se vozniki kar držijo predpisov,« je dodal. Letošnje poletje so opazili, da so se na vozne površine razširili tudi kopalci s svojimi brisačami, pa so jih na to opomnili.

Glede na to, da je kolesarska steza široka le dva metra, po njej pa vozijo kolesarji, mopedisti s 25-kami, vozniki skirojev, rolerjev, invalidskih vozičkov, bi morda lahko bila včasih širša. Ampak ker vozniki z rolerji že tako lahko uporabljajo površino za pešce in tudi redarji jih raje vidijo med pešci, pa v medobčinskem redarstvu ocenjujejo, da je prostor obalne ceste med Izolo in Koprom primerno urejen.

Tomaž Primožic/FPA
Najpogostejši kršitelji na obalni cesti so kolesarji, še posebej kolesarji s cestnimi kolesi, tako imenovanimi specialkami.

Tudi s koprske občine so sporočili, da v bližnji prihodnosti ne načrtujejo nobenih sprememb prometne ureditve te ceste, ker da je ta povsem ustrezna. Od začetka maja do prejšnje srede so redarji na obalni cesti opravili 90 nadzorov, vsak obhod pa traja 40 minut.

Obalna cesta ni problematična
Na policiji podatka o številu nadzorov nimajo, ker policisti stanje na tej cesti nadzirajo vsakodnevno ob svojem rednem delu. »V času poletne sezone smo na tej cesti skoraj vsak dan, tako na izolski kot na koprski strani. Največkrat s kolesom,« je dejal inšpektor Leban. Prav tako na obeh začetkih te ceste pripravljajo tudi preventivne akcije, tako da ob njih sproti opozarjajo pešce in voznike, ki zapeljejo na obalno cesto.

»Ugotavljamo, da je iz dneva v dan več kolesarjev, med njimi narašča število električnih koles, prav tako je iz dneva v dan več voznikov z električnimi skiroji. Vsak, ki ne upošteva pravil, predstavlja nevarnost in težavo. Na splošno lahko ocenim, da so najmanj problematični pešci,« je ocenil Leban in dodal, da so najpogostejše kršitve vožnja v nasprotno smer, vožnja po napačnih površinah, uporaba telefona in slušalk med vožnjo, vožnja brez čelade, predelani mopedi, vožnja po zadnjem kolesu in podobno. »Včasih na tej cesti naletimo tudi na kakšnega motorista s težkim motorjem, ki sploh ne bi smel voziti po njej,« je razkril. »Težava te ceste sploh ni pereča, veliko večje težave z mopedi, kolesi in skiroji so v mestnih središčih.«