Avto-moto

Dobra naložba

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
12. 7. 2013, 18.57
Posodobljeno: 12. 7. 2013, 20.43
Deli članek:

Lani jeseni je na naše ceste zapeljal novi Hondin CR-V. Četrta generacija salonskega terenca, s katerim je Honda pred 17 leti zaorala ledino.

CR-V četrte generacije je globalni avtomobil, zato ni oblikovan prav za evropske kupce. To dokazuje že na prvi pogled z morda ne najprivlačnejšo obliko. Predvsem novega zadka se je potrebno navaditi. Izpilili so robove, ki so sedaj tako na prednjem kot zadnjem delu zaokroženi. Avto deluje zelo odločno. To doseže z višino, s širino in tudi z oblikovanjem. Prednji del zaznamujejo velika maska in žarometi. Stranska linija poteka od dolgega prednjega dela do skoraj že kupejevsko padajočega zadnjega dela vozila. Prekinjata jo le dve veliki odprtini za kolesa, ki sta primerno zaščiteni s plastiko. Zadnji del dopolnjuje ozko steklo v velikih vratih, ki zakrivajo dostop do ogromnega prtljažnika. Ob vsej velikosti se zadnja vrata odpirajo in zapirajo brez naporov, kot bi bila pol manjša in lažja. Hvalimo!

Testni CR-V je razvajal s paketom opreme Lifestyle, ki sodi tik pod vrh ponudbe. Vsi sedeži so oblečeni v kombinacijo usnja in alkantare ter nudijo dovolj udobja za pet potnikov. Vse okrog je plastika, črna, ki jo po sredini prednje armature ločuje letvica iz brušenega aluminija. Za tovrstni avto je temna notranjost morda res najhvaležnejša, a ne bi imeli nič proti kakšni popestritvi. Plastika je zelo kvalitetna, da vse skupaj ne izpade ceneno in da še vedno daje vsaj malo občutka prestižnosti. Voznik dobi veliko. Sami smo bili navdušeni nad odličnim volanskim obročem, ki je ravno prav velik, da še deluje športno in da nudi odličen oprijem. Nekoliko moteče je le to, da se na njem nahaja vrsta funkcij upravljanja. Sčasoma se jih človek navadi in postaja upravljanje potovalnega računalnika, avdiosistema, tempomata in še nekaj malenkosti rutinirano opravilo. Združitev upravljanja sistemov na volanskem obroču pomeni, da je ostalo okolje čisto in urejeno. Na sredinskem delu armaturne plošče je le še upravljanje klimatske naprave in avdiosistema.

Kot v večini sodobnih avtomobilov poteka upravljanje osvetljevanja in pogleda (žarometi, brisalci) preko stranskih obvolanskih ročic. Vzrok za to, da je večina upravljanja v ožjem voznikovem okolju, je tudi sama širina notranjosti. To pomeni, da je ogromno prostora za potnike, a so nekateri gumbi za upravljanje klimatske naprave že na skrajnem robu običajnega dosega voznikove roke. V zgornjem delu armaturne plošče se nahaja zaradi moteče svetlobe poglobljen informacijski zaslon. Na njem se izpisujejo osnovni podatki, ki prihajajo iz radijskega sprejemnika, ter podatki o povprečni hitrosti in porabi.

Vse ostale informacije se izpisujejo na osrednjem merilniku pred voznikom. Oblikovanje merilnikov je prav tako posebnost nove honde, saj delujejo, zaradi različne nivojske postavitve, kot v 3D-tehniki. Nad sedenjem se ne bo pritoževal nihče. Voznikov in sovoznikov sedež nudita tudi dovolj oprijema, na zadnji klopi pa je odmerjenega dovolj prostora, da kolena ne bodo silila v hrbet prednjih sedežev, glava pa ne v strop. Za sedeži je ogromen prtljažni prostor (589 l), tako da s prtljago ne bo težav.

Testni CR-V je poganjal 2,2-litrski dizelski motor z močjo 110 kW (150 KM) in navorom 350 Nm pri 2.000 vrtljajih v minuti. Odličen motor, ki 1.750 kg težko vozilo z mesta do 100 km/h spravi v slabih desetih sekundah. Pa to niti ni najpomembnejše. Motor je kultiviran in vožnja je pravi užitek že brez hitrostnih presežkov.

Pri Hondi so poskrbeli za odlično zvočno izolacijo in motorja v notranjosti skoraj ni slišati. Ga pa voznik odlično čuti. Šeststopenjski ročni menjalnik s kratkimi hodi daje vozniku dodatne užitke, moč pa prenaša na vsa štiri kolesa. Prenos navora s sprednje osi na zadnjo sproža elektromotor, ki se na zdrse prednjih koles odzove hitreje kot hidravlična črpalka, s katero je bila opremljena prejšnja generacija. Celotno delovanje nadzira računalnik s pomočjo senzorjev.

Na avtocesti je vožnja predvsem salonska, mirna. Neslišno delovanje motorja ter nepogrešljivi pomočnik tempomat kar kličeta po uživanju ob glasbi iz kakovostnega avdiosistema. Tudi teren je njegov. S štirikolesnim pogonom zmore marsikaj. Pravzaprav mu terenske užitke ustavi voznik sam. Škoda ga je pognati po brezpotjih, ko ga v podvozje tolče podlaga izpod koles, boke pa mu praskajo veje grmovnic in dreves. Lep je in sodi bolj v urbana mesta. Tudi v njih kdaj pa kdaj zapade sneg ali pa vestni vzdrževalci uredijo obvoz po bolj neutrjenem terenu in lepo je biti brez skrbi, ali bo šlo ali ne.

Kljub svoji moči in zmogljivostim motor ni pretirano žejen. Na testu smo po podatkih potovalnega računalnika dosegli porabo 6,3 litra na 100 km. Za tak podatek se je potrebno zahvaliti tudi pripomočku Eco assist in start-stop sistemu.

Honda CR-V tudi po sedemnajstih letih in četrti prenovi ostaja na vrhu sodobnih SUV-jev. Odlična tehnika in popolna varnostna oprema s pripomočki za varno vožnjo ji zagotavljata uspešno nadaljevanje prodajne poti. Njen dodatni adut je tudi cena. Japonski jen ostaja šibak in to ugodno vpliva na oblikovanje cene. Za tako opremljeno vozilo, kot smo ga imeli na testu je potrebno odšteti 32.490 €. Ob tej številki se nekoliko zdrzne tudi konkurenca.