Avto-moto

Premiera MB razred A na sončni strani Alp

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
9. 7. 2012, 08.45
Posodobljeno: 9. 7. 2012, 08.47
Deli članek:

Slovenija je v središču sveta! Ne verjamete? V času od 18. 6. do 15. 7. 2012 bo Slovenijo obiskalo preko 1.000 novinarjev z vsega sveta. Občudovali bodo del lepe Slovenije predvsem pa spoznali novo vozilo iz stuttgartske trikrake zvezde MERCEDES razreda A.

Mercedes se je odločil, da za svetovno premiero novega razreda A izbere prav Slovenijo. Se sprašujete zakaj? Kot nam je zaupala tiskovna predstavnica podjetja Autocommerce, ki v Sloveniji zastopa znamko Mercedes, Metka Pevec Kejžar, je bila odločitev sprejeta lani oktobra, nato pa se je zadeva začela bliskovito odvijati in decembra 2011 so že stekle priprave. Zakaj Slovenija? Nemški natančneži so bili nad našo deželo navdušeni. Navdušila jih je narava, ceste, ki niso samo avtoceste, hrana in prijaznost ljudi. Vse to so spretno združili v 24-urni avanturi.

Ekipa iz Stuttgarta novinarje pričaka na letališču Jožeta Pučnika Ljubljana, kjer jim razdeli ključe avtomobilov. Po zagonu motorja se oglasi pred programirana navigacija, ki voznika vodi po izbrani trasi. Z Brnika po AC do Logatca, tam po razvejanih cestah in prelepi naravi prek Črnega vrha do Vipave, kjer je na dvorcu Zemono prva postaja. Sledi kosilo in prva predstavitev novosti v A-jih – sodelovanje z Applom in  njihovim iPhonom. Sledi vožnja do končne postaje prvega dne. Vipava – Razdrto ter po stari magistralki do Kozine in nato po AC do Kopra oziroma Portoroža, kjer je za vse poskrbljeno v hotelu Kempinski. Tiskovna konferenca nato pa skok na portoroško letališče, kjer novinarji z veseljem preverimo zmogljivosti najmočnejšega MB A 250 sport. Naslednji dan pa spet razdelitev ključev in vožnja proti Ljubljani, tudi tokrat kombinacija stare primorske magistralke in avtoceste. Končni cilj – Kongresni trg v Ljubljani, restavracija Zvezda. Morda se res sliši kratko. Toda 24 ur je tako programiranih, da skoraj ni časa za drugo kot spoznavanje novega A-ja in nekaj Slovenije. Organizacija vrhunska. Poskrbljeno je za vse, tudi podrobnosti, kot so oznake na vseh postojankah, tudi v hotelskem dvigalu, kjer se ne more zgoditi, da bi pritisnil na napačen gumb, ko hočeš na mesto tiskovne konference ali večerne zabave. Osebje v vseh lokalih je bilo oblečeno v enotne uniforme belo črne barve z obveznim dodatkom trikrake zvezde.

Za strokovni del je poskrbela ekipa Mercedesa, ki je znala odgovoriti na vsa vprašanja. V skupini s katero se je družila ekipa slovenske redakcije Auto Bilda je bilo kar nekaj slovenskih novinarjev zato sta bila naša gostitelja tudi direktor Autocommerca g. Rasto Oderlap in direktor prodaje g. Igor Geršak. Nista skrivala navdušenja nad tem, da je svetovna premiera ravno v Sloveniji. Zadovoljstva nista skrivala niti nad 30 % rastjo prodaje vozil Mercedes v letošnjem letu. Zvezda je trenutno razred B, kjer bodo zabeležili 400 prodanih vozil v letu 2012. Veliko stavijo na novinca, ki naj bi prinesel 50 % kupcev, ki do sedaj niso posegali po vozilih MB. Zaradi povpraševanja računajo, da bodo letos uspeli prodati okoli 100 vozil, prihodnje leto pa vsaj še enkrat toliko.

Novi MB razreda A je za stuttgartsko tovarno izrednega pomena. Prvič se usmerjajo na novo, mlajšo generacijo, na ljudi s stilom, ki se znajo zabavati, ki znajo ugajati in biti razposajeno športni. Novi A se predstavlja kot kompaktna 5-vratna kombilimuzina, povsem drugačna od svojega predhodnika, ki je imel rad družine. Saj tudi novi ne zavrača staršev in otrok, a je vendar drugačen, bolj dinamičen in manj radodaren z notranjim prostorom. Zunanjost navdušuje. Velika zvezda na maski, za katero se skriva optika, ki opozarja na razdaljo do vozil pred njim in tudi reagira, če voznik ni dovolj pozoren. Na straneh velika in odlična žarometa, nato pa se linija le rahlo vzdigne preko vetrobranskega stekla, strehe in se za majhnim zadnjim steklom spusti do širokega zadnjega odbijača. Športno in elegantno obenem. Za eleganco in športnost je na voljo kar nekaj športnih litih platišč. MB A je lahko bolj eleganten ali nekoliko bolj športno drzen. Razlika med enim in drugim je v prednjem in zadnjem odbijaču, delno na stranski liniji ter v notranjosti, kjer paket »sport«prinaša odlične športno oblikovane sedeže v enem kosu. Športni ali navadni, vedno električno pomični. Za voznika majhen trikraki volan, inštrumenti, grafika je odvisna od paketa opreme, na sredini vedno velik informacijski zaslon. Za vse: za navigacijo, za glasbo, za komunikacijo v povezavi z Applovim iPhonom in še z vrsto drugih zabavnih in uporabnihaplikacij. Klimatska naprava avtomatska dvopodročna, obloge v kombinaciji usnja ali samo usnja, vedno pa z materiali, ki sodijo k trikraki zvezdi. Pravi zapeljivec, ki bo po našem mnenju zmešal štrene tako proizvajalcu iz Ingolstadta (Audi) kot tistemu iz Munchna (BMW).

Motorjev je zaenkrat sedem; trije dizelski in štirje bencinski. Dizelski od 1,5 do 2,2 litra in močjo od 80 – 125 KW (109-170 KM) in navorom od 250-350 Nm. Emisije izpusta CO2 od 98 g/km dalje. Bencinski motorji segajo od 1,6 do 2,0 litra, z močjo 90-155 kW in navorom 200-350 Nm. Prenos preko ročnega 6-stopenjskega menjalnika ali 7-stopenjske avtomatike. Pri slednjem je mogoče tudi ročno pretikanje preko stikala ob volanu.

Vsi motorji že izpolnjujejo zahteve EU6, ki bodo sicer veljale šele leta 2015. Že ob prvi vožnji se boste v ta avto zaljubili. Misli se bodo nenehno vračale … Da pa bi zapeljal v vašo garažo boste potrebovali slabih 23 tisoč evrov, za osnovno različico seveda. Ob tem pa v Autocommercu obljubljajo tudi zanimive finančne ponudbe za lažji nakup.

Nova zvezda MB razreda A je tu, čas pa bo pokazal kakšen del pogače si bo v teh resnih časih odrezal. Srečno A!

Več o dogodku si lahko preberete v avgustovski številki revije Auto Bild Slovenija.