Euroservis

Japonska zvezda

Autobild
14. 3. 2016, 00.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Prva generacija nissana qashqai je na evropskem tržišču dosegla prodajni uspeh, ki ga tudi največji optimisti niso pričakovali.

Nekoliko drugačna oblika, prostorna notranjost in vozne lastnosti so bili aduti, ki so qashqai izstrelili med zvezde. Morda so tudi zato pri Nissanu nekoliko dlje čakali na drugo generacijo. Sedaj je na trgu in njena naloga ni lahka. Bo tudi ta postala prodajna uspešnica?

Še vedno velja, da se je lažje dvigovati kot pa na vrhu obstati. Zato ima druga generacija športnega mestnega terenca z Daljnega vzhoda izredno težko in odgovorno nalogo. Prav zato je bila prenova zelo premišljena in dodelana v detajle. Pri Nissan Slovenija so nam zaupali bogato opremljeno različico qashqaia z najmočnejšim dizelskim motorjem. Prvi vtis ob vstopu v vozilo je bil zelo pozitiven. Že na prvi pogled smo ugotovili in ocenili, da je novi qashqai močno napredoval tako v izdelavi kot tudi uporabljenih materialih. Z vso odgovornostjo lahko zapišemo, da se avto sedaj uvršča vsaj razred višje in močno konkurira modelom, ki prihajajo iz tovarn, vsaj po imenu, prestižnejših proizvajalcev. Materiali so, sodeč po testnem vozilu, na zelo visokem nivoju. Veliko je usnja, trda plastika je praktično izginila. A začnimo pri zunanjosti. Ta je povsem nova in praktično lahko govorimo o čisto novem vozilu. Avto je dobil atraktivno zunanjost, ki nikogar ne pusti hladnega. Oblikovalci so imeli zares srečno roko in izrisali vozilo, ki navdušuje z dinamičnim prednjim delom. Tega odlikujeta zares lepa žarometa z bi-ksenonsko tehnologijo. Ošiljen nos poudarja dinamiko, ki se nato z dvema gubama vije proti tudi izredno posrečenemu zadku. Na njem se bohotita zadnja žarometa, ki se močno zajedata tako v bok vozila kot v prtljažna vrata, ki so razgibana tudi zaradi stopničastega spuščanja proti zadnjemu odbijaču.


Dodatno atraktivnost so dosegli s plastičnimi obrobami pragov in prednjih ter zadnjih blatnikov. Avto deluje mogočno in izraža moč. Od prve generacije je daljši za 50 mm, širši za 30 in nižji za 15. Za 10 mm je daljša medosna razdalja, ki sedaj meri 2.650 mm. Poleg zunanjosti je tudi notranjost doživela popolno prenovo. Preden opišemo občutke, morda še vtis s prednjega sedeža. Prednji del vozila z motornim pokrovom je v celoti v vidnem polju potnikov na prednjih sedežih, kar dodatno poveča občutek obvladovanja vozila. Ker je pokrov valovito oblikovan, je tudi prava paša za oči. Kot smo že zapisali, je notranjost dobila nove, kvalitetne materiale, ki so vsi po vrsti mehki na otip. Tako z videzom kot z občutki, ki jih vzbujajo, se materiali že spogledujejo s premium razredom.

Na sedežih in vratnih oblogah ter delu armaturne plošče je uporabljeno usnje. Gladke piano dodatke najdemo na vratih, okoli osrednjega informacijskega sistema in pred sovoznikom. Nekaj kroma so uporabili za obrobe zračnikov ter prestavne ročice. Omenimo še, da je prostor okrog prestavne ročice ponoči osvetljen s pomočjo svetlobnega traku. Med prednjima sedežema je širok naslon za roke, ki pod seboj skriva ogromen, hlajen predal, ki pogoltne tudi večje plastenke. Na notranjem robu predala najdemo vtičnico (12 V ) in USB- ter AUX-priključek. Na zunanjem robu predala spredaj sta gumba za vklop dvostopenjskega ogrevanja prednjih sedežev. Armaturna plošča je vrhunsko opremljena. Voznik dobi odličen odebeljen volan z vgrajenimi stikali za potovalni računalnik, avdiosistem, tempomat in upravljanje telefona. Vse je obrobljeno s kromu podobni plastiki.


Zanimiv je gumb za upravljanje s potovalnim računalnikom, ki že skoraj meji na mini igralno palico. Za volanom je sistem za upravljanje vožnje, ki ga sestavljata dva velika merilnika in velik barvni zaslon potovalnega računalnika med njima. Na njem se glede na voznikov izbor v digitalni obliki lahko prikazujejo podatki o hitrosti vozila, prevoženih kilometrih in skupnem času vožnje, indikator ekološke vožnje s podatkom o povprečni porabi goriva, prometni znaki, podatki o izbrani radijski postaji, nivo tlaka v pnevmatikah, opozorilo vozniku, da je morda čas za počitek, in kot posebnost kompas. Grafika je odlična in dobro vidna. Tako izpopolnjenega sistema že dolgo nismo videli v vozilu. Naslednji informacijski center je na sredini armaturne plošče. Sestavljata ga 7-palčni barvni zaslon in klimatska naprava. Na ekranu se lahko izpisujejo in barvajo podatki avdiosistema in navigacije. Upravljanje je enostavno in pregledno. Celoten vtis je moderen in ga malo zmanjša le prikazovalnik klimatske naprave. Ta je japonski – bele številke v nič kaj moderni grafiki. Zakaj pa ne bi obdržali nekaj tradicije?

TO PRESENEČA 
Sistemi za pomoč pri vožnji in uporabljeni materiali mejijo že na vrhunskost. 

V sredini pred naslonom za roke sta še gumb elektronske ročne zavore in ročica samodejnega menjalnika. Za ergonomijo si oblikovalci zaslužijo najvišjo oceno, saj so stikala in ročice na dosegu roke in postavljeni tako, da vozniku ni treba odvračati pogleda s ceste. Testni avto je imel še eno posebnost, ki je na voljo le pri najvišjih paketih opreme oziroma za doplačilo. Gre za sistem štirih kamer, ki pri vzvratni vožnji kažejo okolico vozila. Pogled ni vedno najboljši, še posebno če zunaj dežuje, a vseeno vozniku izdatno pomaga pri premikanju vozila. Vseh sistemov za pomoč pri vožnji je za dolg spisek. Omenimo le nekatere – sistem za prepoznavo prometnih znakov, sistem za opozarjanje pred nenamerno menjavo pasu, sistem za upravljanje dolgih luči, sistem za preprečevanje frontalnega naleta, sistem za opozarjanje pred premikajočimi se predmeti in sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu. To še ni vse, zapisali smo res le nekatere. Že iz tega je jasno, da je bil testni qashqai vrhunsko opremljen. Tako opremljenega avtomobila res ni težko upravljati. Morda še vrstica ali dve o sedežih in počutju. Testni avto je imel za streho veliko panoramsko okno, ki čez dan pričara obilo svetlobe v vozilu (če jo je preveč, jo lahko zastrete z električno pomičnim zastorom), ponoči pa potnikom omogoča pogled na zvezdnato nebo. Sedeži so veliki, udobni, voznikov električno pomičen. Zadaj bodo brez težav sedeli tudi trije. Za prtljago je namenjen dobro obdelan prostor v zadku, do katerega dostopamo preko velikih in visoko odpirajočih se zadnjih vrat. Za ostale drobnarije pa so odprtine in predali pod armaturno ploščo, na vratih in predalu pred sovoznikom.

Za pogon je skrbel relativno nov 1,6-litrski dizelski turbomotor, ki zmore 96 kW (130 KM) moči. Zelo dobro obvladuje 1.500 kilogramov težko vozilo ter omogoča prepričljive pospeške in potovalne hitrosti. Načeloma je lahko tudi varčen. Mi smo vendarle bolj pritiskali na pedal, zato je bila končna povprečna poraba 6,5 l/100 km. Jo je pa moč ob zmernejši vožnji spraviti do nekako petih litrov. Čeprav je qashqai relativno visok, je v ovinkih dokaj nevtralen, težišče je visoko, a se sile dobro izničujejo, tako da so zavoji varni in udobni. Manj prijetna je lahko vožnja po neravnem, luknjastem terenu, kjer se karoserija nekoliko bolj nagiba in je občutek podoben vožnji z ladjo. Slovenske ceste niso najboljše, a tako luknjaste tudi ne, da bi nas vožnja s qashqaiem morala skrbeti.

POD ČRTO 
Novi qashqai ima nalogo nadaljevati dobro prodajo prve generacije. Ustvarjalci so naredili vse, sedaj bo odločal trg.


Enotedensko druženje z drugo generacijo qashqaia je vse prehitro minilo. V vožnji in preizkusu smo res uživali, avto nas je navdušil. Res je, da je bil opremljen z najvišjim paketom opreme in s kar nekaj dodatki s seznama dodatne opreme, a smo prepričani, da lahko navduši tudi tisti, ki je na ceniku na prvem mestu in za katerega je potrebno odšteti 20.000 evrov. Novi qashqai močno odstopa od svojega predhodnika in se prodaja že v premium razredu. To je dobro, a morda za tako visoko prodajo, kot jo je beležil predhodnik, celo predobro. Ali to drži ali ne, bo pokazal trg.