RAZOČARANJE

Ste tudi vi žrtev spletne prevare?

Zoran Franc
15. 10. 2017, 07.45
Deli članek:

Ali tudi vi pogosto nakupujete na spletu? Splet je velika trgovina, v kateri lahko kupite tako rekoč vse, od šivanke do slona. Ste komaj čakali na pošiljko, nato pa ostali brez besed?

Dreamstime
Veliko bolj smo ranljivi, če kupujemo pri ponudnikih zunaj EU (Kitajska, ZDA ...), saj ti niso zavezani k spoštovanju skupne evropske zakonodaje.

ZUNAJ EU

Kot kupec ne morete odstopiti od pogodbe in zahtevati vračila kupnine ali zamenjati blaga, če tega ne ponuja spletni ponudnik. Tam velja pravilo »kar dobiš, to imaš«, saj pravice sežejo le do evropskih meja.

Doba interneta je danes bistveno spremenila kupno moč in nakupno izkušnjo. Spletne trgovine danes ponujajo nepregledne množice izdelkov in storitev, ki jih ponujajo po ugodnih cenah z najrazličnejšimi popusti in kodami za koriščenje kuponov. Nakup prek spleta je razmeroma hiter in preprost, izkušnje uporabnikov so praviloma dobre. Vendar pa na spletu na vas prežijo tudi spletni prevaranti, ki s preprostimi triki zavedejo nepoznane kupce. Če se pri nakupu zalomi, ukrepajte. Ne čakajte, saj lahko zlorabijo vaš bančni račun, vdrejo pa tudi v vaš računalnik.

TRŽNI INŠPEKTORAT

Če ste naleteli na težavo pri nakupu v spletni trgovini, katere ponudnik je slovensko podjetje, se lahko kot potrošnik po pravice in nasvete obrnete na tržni inšpektorat (Tirs). Lahko mu pišete po elektronski pošti gp.tirs@gov.si ali ga pokličete na telefonsko številko 01 280 87 00.

PONAREDKI

Če kupujete ponaredek, ki prihaja iz Kitajske, se po pomoč ne morete obrniti na nobeno potrošniško institucijo. Ponaredki bodo na carini zaseženi in uničeni, v nekaterih primerih boste plačali celo globo in stroške uničenja.

PRAVICE DO POVRAČILA

Na Tirs se potrošniki pogosto obračajo zaradi pravice do odstopa od pogodbe v 14 dneh, zavajanja glede akcijskih ponudb, pa tudi vračila denarja, ko podjetne kupcu kljub pravočasnemu odstopu ne želi povrniti stroškov. Težava se pojavi pri spletnih straneh, ki sicer nosijo slovensko domeno (.SI), nadaljnji podatki pa razkrijejo, da je sedež prodajalca v tujini ali pa podatkov sploh ni. Zato preden naročate izdelke, preverite podatke o ponudniku.

EVROPSKI POTROŠNIŠKI CENTER

Po pomoč in svetovanje se lahko brezplačno, v primeru kršitev in oškodovanja, obrnete tudi na evropski potrošniški center. Tudi pri njem velja enako kot pri tržnem inšpektoratu; pomoč vam bodo lahko ponudili le, če je prodajalec iz Evropske unije. Če boste kupili blago na spletni strani, ki ima nemško domeno (.DE), prodajalec oziroma pošiljka pa bo prispela iz Kitajske, boste morali plačati še dodatne stroške (plačilo davka in carine) ali celo razrez in kazen, če gre za ponaredek.