Plačilne kartice

Na bankomatu brez konverzije

zf
8. 7. 2017, 08.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.03
Deli članek:

Nastopil je čas počitnic, dopustov, brezskrbnosti, dolgih peščenih plaž in divjih noči. Možnosti, da izgubite ali vam ukradejo plačilno kartico in denar, je na pretek. Veste, kako se na to odzvati?

Profimedia
Vedno uporabljajte bankomate na obljudenem in dobro osvetljenem kraju. Nikdar ne trgujte in menjajte denarja na ulici, saj lahko hitro naletite na tatove in žeparje.

Da bi si dopust vtisnili v kar se da lep spomin in bi se kljub morebitnim težavam lahko imeli lepo, vam v nadaljevanju ponujamo nasvete, ki bodo, ko boste več sto kilometrov stran od doma, še posebej dobrodošli.  

Več kartic

PIN-številke shranite pod skrivna imena v telefonski imenik, tako jih ne boste pozabili.

Če potujete v tujino, je dobro imeti pri sebi več različnih plačilnih kartic, poleg tega pa tudi nekaj gotovine v krajevni valuti. Pred potovanjem preverite veljavnost kartic in razpoložljivi limit. Vsaj teden dni pred odhodom opravite transakcijo na POS-terminalu in bankomatu, kjer zadostuje vpogled v stanje. Ob morebitnih težavah te javite vsaj en teden pred odhodom, da bodo pravočasno odpravljene. Pri plačevanju s kartico pred vnosom PIN-številke oziroma podpisom preverite vse podatke na računu, POS-izpisku ali POS-/bankomatskem terminalu.

Vedno brez konverzije

V gneči imejte torbico ali denarnico vedno tesno ob sebi. Dobro je, da za hranjenje uporabite skrivni predal. Velike skrbi vam bo prihranila tudi podpasna torbica. 

Če vas POS-terminal ali bankomat med opravljanje transakcije povpraša, s katerega računa želite izvesti transakcijo, vam svetujemo, da izberete »checking account« za maestro oziroma »credit account« za mastercard. Če vas POS-terminal ali bankomat med opravljanjem transakcije povpraša, ali želite transakcijo opraviti s tako imenovano konverzijo v evre, vedno izberite možnost brez konverzije. Tako se boste izognili nepotrebnim dodatnim stroškom obračuna banke lastnice terminala.

Ob izgubi takoj prekličite!

Zapišite si telefonsko številko 01/583 41 83, na katero lahko pokličete 24 ur na dan, 365 dni na leto, in takoj prijavite izgubo ali krajo kartice. S kartico nosite s seboj veliko denarja, zato je pomembno, da nanjo še posebej skrbno pazite. Banke med drugim ponujajo možnost, da se naročite na uporabo storitve SMS-obveščanja, povezanega z vašo kartico, saj imate tako nadzor nad opravljenimi transakcijami.