Mobilna aplikacija

Zakaj bi klicali in čakali, če lahko »tapkate« po zaslonu

mk
1. 4. 2017, 20.08
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.02
Deli članek:

Postalo je običajno, da ima vsak taksi prevoznik mobilno aplikacijo za stranke, ki jim je ljubše malce bolj neosebno naročanje.

Potnik lahko svojo vožnjo prek družbenih omrežij deli s prijatelji, ki vsak trenutek vidijo, kje so.

V zadnjih mesecih tudi pri nas stopa v ospredje naročanja prevozov prek mobilne aplikacije. Eno izmed njih ponuja tudi taksi prevoznik Intaxi.

»Lažne rezervacijo so neizogibne, saj se dogajajo tudi pri telefonskem naročanju. So neizogibne, vendar jih v praksi ni veliko,« pravi Marko Keder.

Njena uporaba je zelo preprosta. Seveda najprej zahteva registracijo uporabnika, ki ji mora zaupati svojo telefonsko številko in poštni naslov. Potem gre po ustaljenem kopitu. Na zaslonu določite mesto prevzema, poveste, kam bi se radi peljali, izberete vrsto vozila in počakate tistih nekaj minut, kolikor vam aplikacija zapove, da bo treba čakati. Ta čas lahko na zaslonu vedno preverite, kje je vozilo.

Vmesnik aplikacije je preprost, vendar v njem ne vidite vozil, ki so trenutno na voljo. Menda zaradi varčevanja z baterijo telefona, saj aplikacija ves čas deluje v ozadju.

Kmalu prevedena z možnostjo plačila

Zmotilo nas je dvoje. Ta trenutek še ni prevedena v slovenščino, prav tako ne omogoča plačevanja znotraj aplikacije. Marko Keder iz podjetja Intaxi nam je glede tega dejal: »Vmesnik bo preveden v roku 14 dni, saj se pospešeno posvečamo prevodu. Vožnjo bo vsekakor mogoče plačati prek aplikacije, če si bo stranka shranila podatke kreditne kartice. Prav tako se posvečamo tej funkciji in pričakujemo, da bo na voljo čez približno tri tedne.« Poravnanje računa z mobilnim telefonom je sicer mogoče že zdaj, prek mobilne plačilne storitve Moneta. Poleg gotovinskega plačila ali plačila s kartico v vozilu, se razume.

Po potrditvi potnik dobi informacijo, katero vozilo je na poti (znamka vozila, barva vozila in registracija) in čas prihoda, na zemljevidu pa lahko spremlja njegovo približevanje.

Potnik ve, koliko bo plačal

Ko aplikaciji povemo, od kod in do kam želimo, izračuna ceno, pri čemer upošteva najbolj efektivno pot do cilja. V dejanskem stanju je lahko na koncu cena celo nižja, nikoli pa potnik ne plača več od zneska, ki ga je izvedel, preden je sedel v vozilo. »Pri tem je treba poudariti, da okoliščine, kot so gneča na cesti, zapora, pot do cilja, ne vplivajo na strošek prevoza. Smo edini v Sloveniji, ki ponujamo aplikacijo, ki se ne razlikuje veliko od Uberjeve,« je povedal Marko Keder. Aplikacija seveda dopušča tudi tako imenovano hitro naročanje, pri katerem vnesemo le mesto prevzema, cilj pa zaupamo pozneje vozniku. V tem primeru cena ni prej določena oziroma je kot pri običajnem taksi prevozu odvisna od razmer in poti.

Vozniki imajo vsa dovoljenja za prevoz potnikov v cestnem prometu. Enako velja za vozila, ki so primerna tudi z ekološkega vidika.