Tehnične ovire

Migracijski koridorji medvedov se širijo

Luka Tetičkovič
14. 7. 2017, 07.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.03
Deli članek:

Po tragični smrti treh medvedjih mladičev na štajerski avtocesti je naslednjo noč pod kolesi končala tudi mati medvedka, ki jih je iskala. Strokovnjaki opozarjajo, da se medvedi vse pogosteje tacajo izven predvidenih koridorjev

wikipedia
Populacija medvedov narašča, zato se njihovo gibanje počasi širi čez meje migracijskih koridorjev, ki so predvideni v vladni strategiji upravljanja z medvedom. 

Na odseku med predorom Ločica in cestninsko postajo Vransko v smeri Ljubljane je nekdo v noči na torek povozil tri medvedje mladiče. Lovci Lovske družine Vransko so sicer predvidevali, da bi se razjarjena mama medvedka na območju lahko zadrževala še več dni in v tem času iskala sled za svojimi mladiči, vendar njenega gibanja niso mogli predvideti.

V noči na sredo okoli 23. ure zvečer je celjske policiste voznik osebnega avtomobila obvestil, da je med vožnjo proti Ljubljani za izvozom Vransko trčil v medvedko. Ta je na kraju poginila, voznik pa v prometni nesreči ni bil poškodovan. Predvidevanja lovcev glede tavajoče medvedke so se tako izkazala za upravičena.

Svet24
Kraj nesreče (rdeči krogec) je malenkost izven predvidenega prehodnega območja (oranžna barva). Z rjavo-rdečo je označeno osrednje območje, z rdečo pa robno območje medveda.

Medvedja družina zunaj predvidenega koridorja

Na tem območju namreč poteka koridor, po katerem medvedi z območja Kočevja potujejo proti Avstriji. Strokovnjak Rok Černe z Zavoda za gozdove Slovenije opozarja, da je bila medvedka z mladiči povožena zunaj koridorja, kot je označen v Strategiji upravljanja z medvedom. »Opažamo, da se podobno dogaja v Alpah. Gre za počasno širjenje medvedov, ki se dogaja že zadnjih 100 let, ko smo na območju Slovenije zaznali minimum njihove populacije.« Pojasnjuje, da je bilo tedaj pri nas okoli 160 medvedov, populacija pa je postopno narasla do številke 460.

Černe dodaja, da se strategija posodablja. V sodelovanju s pristojnim ministrstvom bodo pripravili smernice upravljanja, ki jih bodo javno objavili čez kakšen mesec, naslednji korak je posodobitev strategije.

Dars
Medvedka povožena za izvozom Vransko v smeri Ljubljane.

Tehnične ovire

Černe opozarja, da med prehajanjem cest in železnic letno pogine do deset medvedov. Da bi to številko zmanjšali, se lotevajo najrazličnejših tehničnih ovir: »V okviru regionalnih cest smo na cesti Ljubljana–Kočevje namestili akustična obračala. Ko se avto pelje po cesti, se sproži tenek zvok, na katerega je divjad občutljiva. Smrtnost divjadi se je zaradi teh naprav zmanjšala za do dve tretjini.« Drugod na regionalnih cestah nameščajo table s svetlobnimi znaki, ki voznike opozorijo na prisotnost divjadi.

Avtocestna ograja za medveda ni ovira

»Ob avtocesti smo, v sodelovanju z Darsom, na najbolj kritičnem odseku Ljubljana–Postojna za izvozom za Logatec namestili sedem kilometrov električnih ograj. Pričakujemo, da medvedi tam ceste ne bodo več prečkali,« še pove Černe. Na vprašanje, ali je avtocestna ograja zadostna ovira za kosmatinca, pa nima pritrdilnega odgovora: »Ta ograja, ki je ob avtocesti, je ustrezna za divjad ,ne preprečuje pa prehoda medvedov.«