Pavice

Pacientove pravice pod drobnogledom

ud
15. 8. 2017, 11.00
Deli članek:

Zakon o pacientovih pravicah velja tako v javni zdravstveni mreži kot pri zasebnikih, torej ne glede na to, ali gre za samoplačniško storitev ali za zdravljenje v okviru zdravstvenega zavarovanja.

Profimedia

Pacient ni samo bolnik, temveč vsak uporabnik zdravstvenih storitev, in sicer ne glede na svoje zdravstveno stanje.

Če jih ne poznamo in ne uveljavljamo, se lahko čutimo prikrajšane. Če pa jih upoštevamo in nanje opozarjamo tudi medicinsko osebje, je lahko pot do zdravja bistveno krajša.

Pravica do vpogleda v zdravstveno dokumentacijo

Če želimo prenesti izvide od enega k drugemu zdravniku, nam naš osebni zdravnik ali specialist sicer ne sme izročiti originalov, omogočiti pa nam mora vpogled v originalne izvide in nam jih na našo željo fotokopirati. Pri tem sploh nismo dolžni navajati razlogov, zakaj si želimo vpogled v svojo dokumentacijo. Od izvajalca zdravstvenih storitev lahko tudi zahtevamo, da vanjo vpiše naše pripombe. Pravico imamo tudi do rentgenskih slik zobovja, v tem primeru celo do originalnih ortopanov in drugih izvidov, ki jih ni mogoče reproducirati.

Pravica do seznanitve s stroški zdravljenja

ZASEBNOST
Pri posegu ali pregledu so lahko navzoče le osebe, ki jim dovolimo. Pripravniki so lahko navzoči le na podlagi naše predhodne privolitve!

Zakon določa, da mora izvajalec zdravstvenih storitev pacientu, ki v celoti ali deloma sam plača zdravstveno storitev, predhodno predložiti pisno informacijo o predvidenih stroških. Na našo zahtevo je izvajalec dolžan tudi obrazložiti končni račun.

Pravica do obveščenosti in sodelovanja

Nikar se ne sprijaznimo s hitro razlago denimo glede bolečine v kolenu in potem posega, ki bi bolečino pozdravil. Zdravniki velikokrat dajejo občutek, da imajo časa za pregled zelo malo ali celo da so utrujeni in da je naše izpraševanje še najmanj, kar si želijo pozno popoldne, po že 30 pregledanih pacientih. Nismo jih dolžni razumeti, ne glede na vse pa morajo razumeti oni nas in nam natančno razložiti vse, kar nas zanima. Zakon določa, da mora zdravnik pacientu dobro pojasniti njegovo zdravstveno stanje, bolezen, predvidene posege, način zdravljenja, in sicer v neposrednem stiku, obzirno, na njemu razumljiv način, v celoti ter pravočasno.