Zanimivosti

Papir prenese vse

Marjan Kodelja / Moj mikro
8. 11. 2014, 17.53
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55
Deli članek:

Vsako leto jeseni je norišnica, saj Apple predstavlja nove naprave. Pred tem je splet poln ugibanj, kakšne te bodo. Globalni resničnostni šov. Koliko gre pri tem za sposobnost raziskovanja novinarjev spletnih medijev in koliko za načrtovane Applove aktivnosti za dviganje pričakovanja, nikoli ni bilo jasno. Dejstvo pa je, da Applu nič ne uide po nesreči.

Reuters

Zmogljivosti novih naprav so magnet za kupce. Ali še bolje, za orgazmične izbruhe uporabnikov, ki so vsaj za eno leto prepričani, da ostajajo člani ekskluzivnega kluba. Omamljeni v prepričanju, da so Applovi izdelki »najboljše naprave na trgu«. Prepričanje, ki ga je nemogoče omajati. Člani nasprotnega tabora fanatizma ne poznajo, jim ga pa zavidajo. Zato ne izpustijo priložnosti, da vsaj poskušajo zmanjšati pomen »novosti«. Kar ni težko. Koliko pa jih je bilo zadnja leta takšnih, ki so res kaj spremenile?

V tej norosti bolj ali manj uporabnih dodelav, sprememb in izboljšav spregledamo res pomembne stvari. In ti sta bili v zadnjem času dve: vzpon kitajskih izdelovalcev mobilnih naprav in Applov dogovor z IBM-om.

Kljub nenehnemu označevanju kitajskih izdelkov kot izdelkov slabše kakovosti se kupci odločajo zanje. Razlog pa je izključno v ceni. Navdušeni smo nad najnovejšo napravo Appla ali Samsunga, a navdušenje splahni, ko slišimo, koliko bomo morali odšteti. Pa ni pomembno, ali plačamo v enem kosu ali na obroke v dveh letih vezave na operaterja. Trend je sicer bolj nevaren za Samsung in njemu podobne izdelovalce kot za Apple. Na prvi pogled bi dejali, da je temu popolnoma vseeno, kolikšen tržni delež ima, saj velja najmanj za mercedesa med mobilnimi telefoni. Po drugi strani pa mu ni vseeno. Ali niso predstavili iPhona 5C ravno z namenom pridobivanja tržnega deleža? Ne, kje pa. To pa ne. Kaj pa bi drugega rekli, ko jim načrt ni uspel.

Pakt med Applom in IBM-om pa je nekaj, kar bi moralo skrbeti Microsoft (morda tudi Google). Gre za utrjevanje pozicije, ki jo je Apple bolj po naključju kot načrtno dosegel v poslovnem svetu. Microsoft ima prav, ko trdi, da je njegove mobilne naprave lažje vključiti in nadzorovati v informacijskem sistemu podjetja. Poslovneži pa niso neobčutljivi na sloves Applovih naprav. Pomembno vlogo ima oblak. Oziroma, recimo, da bo nekako takole. Organizacija se odloči, da bo celotno rešitev kupila pri IBM-u. Ta pa ji predlaga naslednji načrt. Vpeljava bo stala toliko, mesečno toliko, vse bo na naših strežnikih, uporabnikom pri vas pa bomo dali Applove namizne računalnike in mobilne naprave. V paketu! Ponudba, ki ji težko rečeš ne. Pa tudi odrezana konjska glava v postelji, a to je že druga plat medalje migracije v oblak.

V tej luči so izjave, da če Apple to jesen ne pokaže ničesar res novega, potem je z njegovo ero konec, na majavih nogah. Razumemo pa, da nekatere moti Applov vzvišeni odnos. Gre pa takole. Operater se natančno dogovori z Applom za modele in barve naprav, Apple pa naročilo potrdi. Ko pošiljka prispe, so v njej čisto drugi modeli in drugih barv. Kar pač Applu ostaja, kar ima na zalogi in česar se hoče znebiti. Odnos, ki marsikoga od majhnih boli. Pravijo, da je z Applom delati težko.