Zanimivosti

S Facebookom do pravega partnerja?

S.R.
16. 1. 2013, 10.45
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

In to kar v klubu. To in še več namreč obljublja nov sistem iskanja na družbenem omrežju Facebook. Novost je na novinarski konferenci 15. januarja predstavil sam ustanovitelj podjetja Mark Zuckerberg.

Slednji je iskalno novost, uradno poimenovano ''Graph Search'' označil za ''tretji steber Facebooka''. V osnovi je ideja preprosta. Uporabniki tega omrežja bodo lahko iskali ljudi, kraje in aktivnosti s pomočjo svojih omrežij. Primer z novinarske konference: v kolikor boste želeli organizirati ogled serije ''Igra Prestolov'' (A Game of Thrones), boste z novim iskanjem lahko poiskali prijatelje v vašem kraju (seveda na podlagi njihovih lokacij), ki jim je ta serija všeč (tu pridejo v poštev strani, ki ste jih ''všečkali''). Še boljši primer je, če iščete partnerja, saj lahko preprosto poiščete prijatelje prijateljev (iskanje lahko omejite tudi na lokacijo), ki so samski. Je nov iskalnik torej sveti gral iskanja partnerjev in mnogih drugih aktivnosti?

No, morda (še) ne povsem. Zuckerberg namreč pravi, da bo nov sistem upošteval zasebnost uporabnikov. To v praksi pomeni, da boste vedno lahko našli samo tisto, kar so vaši prijatelji in njihovi prijatelji delili z vami. Če ima torej prijatelj vašega prijatelja (torej nekdo, s katerim neposredno niste prijatelj) zelo stroge nastavitve zasebnosti, ga med iskanjem ne boste našli.

Sistem bo po Zuckerbergovih besedah vključeval tudi iskane stvari z iskalnika Bing, kar bo povečalo nabor informacij, ki jih bo ''Graph Search'' našel. Tu se hitro poraja vprašanje, zakaj Bing in ne mnogo bolj priljubljeni Google? Mark, na to samo odgovarja, da bi v prihodnosti ''rad delal tudi z Googlom''.

Nov iskalni sistem je v omejeni beta fazi na voljo od 15.1., Zuckerberg pa pravi, da nove storitve vsaj zaenkrat ne nameravajo zaračunavati. Se pa to lahko zgoditi v prihodnosti. Če se bo storitev izkazala za priljubljeno in uporabno, bo tu vsekakor možnost ogromnega zaslužka.  

Nov iskalni sistem bo to družbeno omrežje še bolj integriral v naše življenje, z njim pa želi Facebook zagotovo privleči nazaj kakšnega uporabnika. Samo decembra 2012 je v ZDA Facebook prenehalo uporabljati kar 1.4 milijona ljudi.

Odzivi na nov iskalnik

Poznavalci internetne tehnologije se strinjajo, da gre za precej veliko stvar, ki ima potencial, da spremeni način iskanja služb, partnerjev in še marsičesa drugega. Mnogim je nov sistem všeč prav zato, ker je bliže naravnemu jeziku. ''Graph Search'' namreč ne išče več besed, temveč fraze – na primer ''ljudje v mojem mestu, ki so samski''.

Andrew Leonard s spletne strani ''Salon'' pa je novo orodje hitro označil za ultimativno orodje zalezovalcev in si izmislili sledeč scenarij: Sobotni večer v bližnji prihodnosti. Stopite v nabito poln lokal, kjer na prvi pogled ne prepoznate nikogar. Iz žepa potegnete telefon, se prijavite na Facebook in vpišete iskalno geslo ''pokaži mi samske ženske v tem baru, ki imajo rade (nekaj, kar pač iščete pri ženskah) in so del mreže prijatelji mojih prijateljev''. V kolikor boste imeli srečo, vam bo Facebook pokazal nekaj zadetkov. Tako boste na hitro našli potencialno partnerico, za katero že vnaprej veste, da se bo z vami vsaj delno ujemala.

Ultimativno orodje?

Je novi ''Graph Search'' torej ultimativno orodje za iskanje partnerja in vsega ostalega? Niti ne, saj vse temelji na predpostavki, da vaši prijatelji in njihovi prijatelji ''všečkajo'' mnogo stvari (in svoje ''všečke'' tudi delijo še s kom drugim kot s prijatelji). Oziroma vsaj tiste stvari, ki so jim zares všeč. Če imate neko stvar radi, a je na Facebokou niste ''všečkali'', vas med rezultati iskanja pač ne bo''.

Glede na skoraj vse Facebookove novosti lahko že sedaj deloma napovemo tudi prihodnost novega iskalnika. Manjšina uporabnikov bo sprva zagnala vik in krik (sploh glede zalezovanja in podobnega), večina ga bo začela uporabljati, čez nekaj mesecev pa nihče ne bo vedel, kako je kdajkoli sploh lahko živel brez tovrstnega iskalnika. Vsekakor pa novega iskalnika ne marajo delničarji. Facebookove delnice so namreč takoj po konferenci padle za dva odstotka.