Svet

Razkrivamo motive Andreasa Lubitza

L.T.
29. 3. 2015, 19.26
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Policija je odprla preiskavo okoliščin, ki so vodile do namernega strmoglavljenja leta 4U 9525, za krmilom katerega je bil 27-letni kopilot Andreas Lubitz. Ta je kapitana letala Patricka S. pred tem zaklenil iz kabine in iz doslej neznanih razlogov letalo strmoglavil v pobočje francoskih Alp.

Reuters

Njegovo osebnost je komentiral Klaus Radke, ki ga je spoznal v letalskem klubu, v katerem je začel nabirati prve izkušnje v zraku. »Od mladih nog je sanjal, da bi postal pilot. Te sanje je začel izpolnjevati v našem klubu; ko je napredoval in pridobil licenco za letenje z letali, kot je airbus, je bil zelo srečen in ponosen.«

»Težko verjamem, da je Andreas, ki je sanjal o letenju in pilotiranju, namerno strmoglavil letalo v goro in pobil vse tiste ljudi,« meni Radke, »če je to res, to pomeni, da so vsi psihološki testi, ki jih je moral opraviti za pridobitev pilotske licence, dali napačne rezultate.«

Lubitz je kapitana letala namerno zaklenil iz kabine.

Na njegove psihološke težave je med prvimi opozoril Carsten Spohr, izvršni direktor Lufthanse, ki je sicer krovna družba nizkocenovnega prevoznika GermanWings. Mediji ga navajajo: »Pred šestimi leti je vzel oddih od treninga. Nato je znova opravil tehnične in psihološke teste. Pokazali so, da je 100-odstotno primeren za letenje.« Razlogov, zakaj je za več mesecev opustil urjenje, ni želel komentirati.

Neprimeren za letenje

Sume o teh razlogih pa so na Lubitzovem domu že našli policijski preiskovalci. Tožilec iz Düsseldorfa, ki vodi preiskavo, je povedal, da so našli medicinske dokumente o trajni bolezni in primernem zdravljenju. Raztrgani dokument o diagnozi jih napeljuje na domnevo, da je preminuli pred delodajalcem skrival svoje zdravstveno stanje. Je pa iz tega dokumenta razvidno, da bi moral biti na dan, ko naj bi glede na ugotovitve preiskovalcev namerno strmoglavil letalo, na bolniškem dopustu.

Nizkocenovnik GermanWings navedb, da bi moral biti Lubitz v torek na bolniškem dopustu, ni ne potrdil ne zanikal. Tiskovni predstavnik družbe je le dejal, da družba ni mogla vedeti za to, če ji kopilot ni predložil zdravniškega potrdila.

Nemški tabloid Bild medtem poroča, da so Lubitza v Lufthansini letalski šoli, v Phoenixu v Arizoni, označili kot neprimernega za letenje. Sodeč po navedbah časopisa je bil leto in pol na psihiatričnem zdravljenju. Zaradi depresije naj bi moral večkrat ponavljati urjenje, preden je dobil končno licenco, v katero so nato vpisali kodo »SIC«, kar pomeni, da bi redno potreboval posebne medicinske preglede.

»Če je to res, to pomeni, da so vsi psihološki testi […] dali napačne rezultate.« Klaus Radke, kopilotov znanec

Bild navaja policijske vire, ki preiskujejo, ali je Lubitz trpel za življenjsko krizo, ki bi bila posledica čustvenih težav z njegovim dekletom. Sodeč po poročanju lokalnih časopisov je mladi par že 7 let živel skupaj v stanovanju v Düsseldorfu. Lufthansa se na te navedbe še ni odzvala, je pa potrdila, da je bila med opremo letala tudi sekira, s katero je pilot poskušal vlomiti vrata.

Ojačana vrata, s katerimi se je mogoče zakleniti v pilotsko kabino, so letalske družbe začele uvajati zaradi dogodkov 11. septembra. Ameriške pri tem sicer zahtevajo, da sta v kabini ves čas prisotni dve osebi; če mora eden o pilotov na stranišče, mora njegovo prisotnost nadomestiti pripadnik kabinskega osebja. Po teh tragičnih dogodkih so si iste standarde postavile tudi nekatere evropske družbe, med njimi tudi Lufthansa.