Intervencijske poti

Sekunde odločajo o življenju, reševalci pa se morajo prepogosto prebijati med pločevino

G.G.
24. 3. 2017, 06.57
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.02
Deli članek:

“Nič boljše ni, to je Balkan, sploh se mi ne da več opozarjati,” je piscu teh vrstic pred dnevi povedal eden od reševalcev, ko se je z reševalnim vozilom komaj prebil po zaparkirani intervencijski poti med bloki v ljubljanskih Črnučah.

G.G.
Intervencijske poti niso namenjene za parkiranje osebnih vozil.

G.G.
V skladu z 18. točko 4. odstavka 65. člena Zakona o pravilih cestnega prometa sta ustavitev in parkiranje prepovedana na označenih poteh, namenjenih intervencijskim vozilom.

V nujnih zdravstvenih primerih odločajo sekunde in vsakomur bi moralo biti jasno, da lahko proste intervencijske poti v naseljih odločajo o življenju in smrti pacientov, kar so že večkrat dokazale vaje oziroma simulacije gasilcev. Reševalci nimajo časa, da bi čakali na mestno redarsko službo, ki lahko odstrani blokado – neprimerno parkirano vozilo. Toda v praksi se občasno zgodi, da nimajo druge izbire, kot počakati.

V celoti gledano naj bi bile intervencijske poti med ljubljanskimi bloki lažje prehodne, kot so bile še pred petimi ali desetimi leti. Z Mestnega redarstva na ljubljanski občini so nam sporočili, da »vozniki vedno bolj spoštujejo prepoved parkiranja in ustavljanja na intervencijskih poteh«. V zadnjih dveh letih je bilo največ tovrstnih kršitev zaznanih v okolici zdravstvenih domov, domov za starejše občane in v stanovanjskih naseljih.

Kakšne so številke, smo vprašali redarstvo in odgovorili so nam, da je bilo »v letu 2015 izvedenih 163 ukrepov, v letu 2016 pa 136«. Med ukrepe se štejejo vsa izdana obvestila o prekršku in izdani plačilni nalogi.

In kakšna je kazen za takšno brezbrižno parkiranje? 80 evrov.

G.G.
V tem primeru je šlo. Vendar na tesno.

G.G.