Bolnišnični minus

Dobavitelji jim že grozijo

Mojca Žnidaršič/Dolenjski list
16. 6. 2016, 18.01
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Z leti se je nabralo toliko dolgov, da so ugotovitve zadnje revizije poslovanja skrb vzbujajoče: po besedah nove direktorice komaj izplačajo plače in pokrijejo druge obveznosti.

M. Ž.
Jožica Rešetič, pomočnica direktorice za zdravstveno nego, Lučka Kosec, strokovna direktorica, in Milena Kramar Zupan, direktorica SB Novo mesto.

Milena Kramar Zupan, direktorica SB Novo mesto: »Na vrata dnevno trkajo in grozijo dobavitelji zdravil in materiala, z izjemnimi težavami izplačujemo plače.«

Direktorica Splošne bolnišnice Novo mesto Milena Kramar Zupan, strokovna direktorica Lučka Kosec in pomočnica direktorice za zdravstveno nego Jožica Rešetič so predstavile težek finančni položaj, v kateri je četrta največja bolnišnica v Sloveniji. Enaintridesetega maja letos jim je za pokritje vseh obveznosti do dobaviteljev, bank in zaposlenih primanjkovalo kar 11,6 milijona evrov. 

»Tako velike finančne obveznosti bolnišnici povzročajo hude plačilne težave. Na vrata dnevno trkajo in grozijo dobavitelji zdravil in materiala, z izjemnimi težavami izplačujemo plače in pokrivamo druge obveznosti,« je izpostavila Kramar Zupanova, ki je vodenje te ustanove prevzela z začetkom leta.

NAJHUJE NA INTERNI

Seveda se tako velik minus ni zgodil čez noč. Kot je dejala direktorica, se je bolnišnica že več kot preteklih 10 let srečevala z velikimi finančnimi in kadrovskimi problemi, s podhranjenostjo z nujno potrebno sodobno opremo, z zdravstvenimi programi, še posebej na področju internistike, kjer nimajo priznanega programa internistične urgence, kar se je izkazalo še posebej kritično z uveljavitvijo urgentnega centra, z dovolj zdravniki in na drugi strani z bistveno več zaposlenimi iz ur, kot jih je prek opravljenih storitev pripravljena plačati zdravstvena blagajna. 

Med velike težave spadajo tudi slabe prostorske razmere za delo oziroma bolnike, posebej na internem oddelku. Po zagotovilih zaposlenih v prikazovanju opisane problematike ministrstvu za zdravje in drugim pristojnim za skupno reševanje problemov ni bila uspešna, so navedli.

Med velike težave spadajo tudi slabe prostorske razmere za delo oziroma bolnike, posebej na internem oddelku.

UGOTOVITVE SKRB VZBUJAJOČE

V prvih mesecih leta je na zahtevo sveta zavoda bolnišnice Inštitut za javno finančno pravo iz Ljubljane opravil delno revizijo poslovanja v preteklih dveh letih s poudarkom na stroških dela in materialnih stroških. Ugotovitve v poročilu so res skrb vzbujajoče, je poudarila direktorica. 

Potrebni ukrepi so razdeljeni v dve skupini, med drugim zahtevajo nujne spremembe v organizaciji, uvedbo izmenskega dela, posege na plačnem področju (uvrščanje v plačne razrede, ocenjevanje dežurnih delovnih mest) ... 

»Na področju obvladovanja stroškov materiala so nujne racionalizacije in odgovorne nabave, spremljanje porabe zdravil in ostalega materiala. Za povečanje prihodkov je potrebno uvajanje tržnih dejavnosti. Posebej kritično je označena informacijska podpora za učinkovito vodenje zavoda, saj ni dovolj kakovostne in urejene spremljave ter nadzora sprotnega poslovanja na vseh področjih in s tem ne prepotrebnega hitrega ukrepanja pri odklonih od načrtovanih ciljev,« je naštevala Kramar Zupanova.

Sanacija bo dolgotrajna, ukrepov so se že lotili, a jih, kot so poudarile sogovornice, pacienti naj ne bi občutili. 

»Vse spremembe zahtevajo razumevanje zaposlenih in vodstva, kar pa seveda ni lahko. Svetla točka so usposobljeni strokovnjaki in osebje v bolnišnici. Verjamem, da bomo, ko se bomo izkopali iz črne luknje, postali to, kar si želimo – da bomo druga ali prva najboljša bolnišnica,« je med drugim še dejala.