One/oni

Nočna mora samozaposlenih kulturnikov

Ž. B.
15. 6. 2017, 03.00
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.03
Deli članek:

Doma, v hiši, ki je letos dobila svojo knjigo izpod peresa gledališčnice Ivane Djilas, smo obiskali avtorico in njenega moža, glasbenika Boštjana Gombača.

Češnja, sicer že pred časom odcvetela, se pred rumeno hišo z belimi polkni še naprej bohoti. Res idilično, romantično, kot se začne knjiga Hiša: »Pred nami je lepa rumena hiša z belimi polkni, keramičnim petelinom na strehi in češnjo, ki cveti na vrtu.« Tudi družina, ki jo sestavljajo štirje člani, Ivana Djilas, Boštjan Gombač ter sinova Ruben in Kolja, tam na robu Ljubljane še prebiva, čeprav je že kazalo na selitev. Idila lastnega doma se je namreč za samozaposlena kulturnika brez rednih zaposlitev spremenila v nočno moro, ki jo doživlja vedno več mladih družin in o kateri še več mladih niti ne upa razmišljati. Prav to bolečino, tesnobo in stres je avtorica odlično popisala najprej v odmevni kolumni za tednik Mladina, nato pa še v knjigi, ki temelji na mešanici dejanskih doživetij družine in fiktivnih elementov, vzetih kakopak iz drugih življenj, ki jih muči podobna težava. Vsaj ena družina je to krizo vsaj začasno na srečo prebrodila, zato smo lahko sedli na prijetno teraso in začeli pogovor.

Kako po izdaji knjige in vseh težavah, ki ste jih imeli s prodajo hiše, zdaj gledate nanjo? Se je kaj spremenilo?

Ivana: Nujno sva morala naročiti beljenje, da se malo očistijo energije. In še enkrat sva se morala vseliti vanjo.

Boštjan: Ker imaš že vse spravljeno v škatle in čakaš, kdaj se boš selil. Končno, po devetih letih, sva obesila fotografije prijateljev in otroške ilustracije.

I: Potem pa že pridejo novi projekti in se s tem ne ukvarjaš več, saj gre življenje naprej. Ko se nekaj odločiš, moraš hitro naprej, ne pa se ukvarjati s tem do nezavesti.

Ste dokončno vseljeni, je prodaja prekinjen projekt?

I: Naučili smo se, da ni nič dokončno. V tem trenutku nam tako najbolj odgovarja, in to je to. Za koliko časa, bomo videli. V vsakem primeru se da na novo pobeljeno hišo lepše prodati.

Dejali ste, da ste dobili svojo lekcijo. Kakšno?

I: Življenjsko lekcijo o iluziji, da imamo neskončno možnost izbire. In da si lahko premislimo, obrnemo stvari in gremo preprosto v drugo smer. To so marketinški triki: da se lahko v kateremkoli trenutku ločiš, imaš drugo družino, najdeš drugo službo, začneš nov biznis, propadeš in se dvigneš do norega uspeha. Za vsak tak korak porabiš nekaj let in potem ugotoviš, da je življenje končna kategorija.

Celoten intervju preberite v novi številki revije Vklop!