Odmevno

Nasa je napovedovala pomembno odkritje: zdaj je znano, kaj jim je »padlo v naročje«

J.P.
18. 12. 2017, 08.47
Posodobljeno: 18. 12. 2017, 08.54

To je veliko odkritje, ki ga je napovedovala Nasa.

Zvezda je od Zemlje oddaljena 2.545 svetlobnih let.

Sončni sistem Kepler-90

Odkritje novega planeta, ki kroži okoli zvezde Kepler-90 – ta zelo spominja na Sonce –, pomeni, da oddaljeni sončni sistem premore osem znanih planetov. Ti zelo spominjajo na planete v naši soseščini: so kamniti in z orbitami blizu zvezde, plinasti orjaki pa ostajajo v ozadju.

Umetna inteligenca

Zvezdo in planete je pred časom že odkril vesoljski teleskop Kepler. Pravi preboj pa predstavlja odkritje novega planeta, za katerega je zaslužna Googlova tehnologija umetne inteligence.

Primerjava našega osončja je sončnega sistema zvezde Kepler-90

Računalnik je bil zadolžen za prečesavanje podatkov omenjenega teleskopa. Tako je znotraj že začrtanih sistemov odkrival nove planete, običajno z zaznavanjem signalov, ki imajo potencial, a so prešibki, da bi jih lahko opazili ljudje.

Preveč za človeka

Kar pomeni, da bi se v že zbranih podatkih skrivali planeti in osončja, ki pa so zaradi prevelikega števila signalov ostali neopaženi. Kepler je z opazovanjem neba in 150.000 zvezd zbral za štiri leta podatkov – človek bi se le stežka prebil čez takšno količino informacij. Zato je povsem mogoče, da bomo tudi v našem osončju še odkrili kakšen neznan planet.