Eksoluna

Odkrili so nekaj podobnega luni

G.G./STA
28. 7. 2017, 14.36
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.03

Skupina astronomov je morda odkrila prvo luno izven našega Osončja. Do sedaj so odkrili že več kot 3000 planetov izven Osončja, to pa bo prva eksoluna.

Eksoluna kroži okoli planeta v velikosti Jupitra, ki je desetkrat težji od Jupitra.

Profesor astronomije na newyorški univerzi Colombia David Kipping je dejal, da je večji del odraslosti posvetil iskanju eksolun, vendar je pozval k previdnosti pri trditvah, da gre za eksoluno. "Trenutno bi ga opisali kot nekaj, kar je podobno luni, ampak kdo ve, lahko je tudi kaj drugega," je dejal.

Teleskop Kepler išče rahle zatemnitve zvezd, ko planet med tranzitom zaokroži pred njo. Eksolune iščejo tako, da zaznajo rahlo zatemnitev svetlobe zvezd pred in po tem, ko zvezdo zatemni planet. Signal domnevne eksolune so opazovali trikrat, kar je manj, kot bi si želeli astronomi, da potrdijo odkritje. Vseeno je odkritje verjetno. Kot pojasnjuje BBC, je to podobno, kot če bi 15-krat zaporedoma vrgli kovanec in bi vedno pristalo na številki.

"Navdušeni smo nad tem, statistično, formalno, je zelo verjetno. Ampak, ali res zaupamo statistiki? To je nekaj nemerljivega. Dokler ne dobimo rezultatov s teleskopa Hubble, je po mojem verjetnost 50-50," je posvaril Kipping.

Kandidatka za luno je znana kot Kepler-1625b I in so jo opazovali ob zvezdi, ki je od Zemlje oddaljena okoli 4000 svetlobnih let. Zaradi velikosti so jo astronomi poimenovali Nepluna.

Po trenutni teoriji nastanka planetov, se je objekt najverjetneje oblikoval drugje in ga je v evoluciji planetarnega sistema nase ujela in priklenila gravitacija planeta.