Skrivnostne poti tankerjev

Razkrito: kdo v resnici omogoča Kim Džong Unu preživetje

T.L.
30. 12. 2017, 14.05
Posodobljeno: 30. 12. 2017, 18.38
Deli članek:

Severna Koreja potrebuje nafto za svoje gospodarstvo ter tudi za medcelinske balistične rakete in jedrski program, s katerim žuga svetu. In nafto kljub sankcijam tudi dobi.

KCNA
Kljub sankcijam se Severna Koreja še gospodarko ohranja.

Kljub sprejetju sankcij na ravni Združenih narodov, pod katere so podpisane svetovne velesile in s katerimi želijo režimu severnokorejskega samodržca, ki ga mika tudi igra z jedrskim orožjem, Kim Džong Unu, poslati jasno sporočilo, pa Severna Koreja še naprej kljubuje sankcijam in ostaja gospodarsko aktivna. Zdaj se je razkrilo, kdo Džong Unovem režimu omogoča to gospodarsko preživetje. 

Varnostno-obveščevalni podatki služb več različnih držav razkrivajo, da so ruski tankerji najmanj trikrat v zadnjih mesecih dostavili in sredi severnokorejskega morja pretovarjali tovor na severnokorejske ladje. S prodajo nafte in naftnih derivatov iz Rusije, ki je drugi največji izvoznik nafte na svetu in članica Varnostnega sveta ZN, pa se kršijo sankcija Varnostnega sveta, trdijo viri.

"Petrokemične proizvode so večkrat letos pretovarjali iz ruskih na severnokorejske ladje in s tem so bile kršene sankcije," je za agencijo Reuters povedal neimenovani vir iz varnostno-obveščevalne službe. Da trgovina z gorivom med ruskimi in severnokorejskimi ladjami res poteka, je potrdil za Reuters še en vir, ki pa je poudaril, da ni dokazov, da je v najnovejših pretovarjanjih vpletena tudi ruska država.

Rusko ministarstvo za zunanje zadeve in ruska carinska služba niso želeli podati odgovora na vprašanje, ali ruske ladja oskrbujejo severnokorejske z gorivom. Eden od lastnikov ladje, ki je vpletena v tovrstno trgovanje, pa je zavrnil namige o vpletenosti v tovrstne aktivnosti.

"Ni dokazov, da ruska država to podpira, ampak ruske ladje so tiste, ki omogočajo preživetje Severne Koreje."  

Oba vira se sklicujeta na pomorsko obveševalne podatke in satelitske posnetke izplutja ladij iz ruskih pristanišč na skrajnem vzhodu Rusije, ki se nato usmerjajo proti Tihemu oceanu. Viri več podrobnosti niso želeli odkriti, saj gre za tajne podatke.

Najnovejše poročila prihaja v trenutku, ko je Kitajska ovrgla obtožbe amerišega predsednika Donalda Trumpa, da nezakonito dostavljal naftne derivate Severni Koreji. Ameriško zunanje ministrstvo je znova pozvalo Rusijo in druge članice ZN, da strogo upoštevajo veljavne sankcije zoper Severno Korejo in mesebojno tudi sodelujejo, saj bo le tako mogoče prekiniti vse dejavnosti, ki jih predvidevajo sankcije ZN.  

Severna Koreja je odvisna od uvoženega goriva, da bi lahko obdržala pri življenju svoje gospodarstvo, nafto pa potrebujejo tudi za medcelinske balistične rakete in jedrski program, za katerega ZDA trdi, da ogroža mir v Aziji.

Izklopijo oddajnik in "izginejo"

Satelitski podatki o gibanju ladij so pokazali neobičajne premike nekaterih ruskih ladij in na kar so opozorili viri iz varnostnih služb. Tako je denimo ruski tanker Vitjaz ena od ladij, ki naj bi prevažala gorivo.

Vitjaz je izplul iz luke Slavjanke v bližini ruskega Vladivostoka 15. oktobra letos, prevažal pa je 1600 ton nafte, kažejo dokumenti ruske luške kontrole. Glede na dokumente bi moral taker odpluti do ribiške flote v Japonskem morju.

To pa se ni zgodilo. Po dostopnih podatkih pa so kmalu na ladji izklopili oddajnik, ladja pa je vplula v odprto morje. Evropske varnostne službe trdijo, da so sredi meseca oktobra iz tankerja Vitjaz na odprtem morju nafto prevzeli na severnokorejskem tankerju Sam Ma 2.

Lastnik ruske ladjeje vsak kontakt s severnokorejskimi tankerji sicer zanikal. Res pa je, da tudi ni vedel, da naj bi njegova ladja dostavljala gorivo ribiškim ladjam.
Opisani premer tankerja Vitjaz pa ni edini primer, ko so ruske ladje izključile oddajnike in samovoljno odplule na odprto morje, kažejo podatki iz pristanišč.