Nasa

Znanstveniki našli 10 novih, Zemlji podobnih planetov

B.K.
20. 6. 2017, 09.01
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.03

Novo odkriti planeti naj bi bili prave velikosti in temperatur, da bi lahko omogočali pogoje za kompleksno življenje. Teleskop za iskanje planetov Kepler, je v majhnem delčku vidnega vesolja odkril skupno že 50 takšnih planetov.

Ilustracija je simbolična.

Nasa je v ponedeljek sporočila, da je njen teleskop Kepler odkril 10 novih skalnatih, Zemlji podobnih planetov, ki bi lahko omogočali življenje.

“Smo sami? Morda nam je Kepler danes posredno povedal, da najbrž nismo sami,” je dejal Mario Perez, eden izmed Nasinih znanstvenikov.

Teh 10 planetov svoje zvezde obkroža na približno isti razdalji kot Zemlja obkroža Sonce. Planeti na takšni razdalji, ki so jo znanstveniki poimenovali Zlatolaskin pas, imajo večje možnosti za vzpostavitev pogojev za življenje.

Ilustracija keplerjevega teleskopa.

Sedem od teh planetov kroži okoli zvezde, ki je podobna našemu Soncu, kar možnosti za življenju prijazno okolje na the planetih še poveča. To sicer ne pomeni, da ja kakšen od njih naslejiv oziroma, da dejansko omogoča življenje, a “implicira, da planeti v velikosti Zemlje, v bivalnem območju okoli Soncu podobnih zvezd, niso redkost,” pravi astronom iz Harvarda Avi Loeb.

Kepler je, poleg desetih življenju potencialno prijaznih planetov, v zadnji misiji odkril še 209 drugih planetov.

NASA

Keplerjev teleskop je sicer v zadnjih štirih letih našel kar 50 eksoplanetov v Zlatolaskinem pasu. Do sedaj je opazoval okolico približno 150.000 zvezd iz galaksije Mlečna cesta. Galaksija, ki je le ena izmed mnogih v vidnem vesolju, vsebuje več milijard zvezd.