Cestnine

Tujci so krivi za slabo stanje cest

M.V.
18. 3. 2017, 10.28
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.02
Deli članek:

V sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije so pojasnili, da ne bodo pristali na nikakršno zvišanje cestnine za težka tovorna vozila, saj se je že do zdaj ogromno sredstev, ki so jih plačevali prevozniki, stekalo prav v železniško infrastrukturo.

arhiv

V OZS se sprašujejo o smotrnosti porabe sredstev in opozarjajo, da so prevozniki že v začetku letošnjega leta občutili precejšnje povišanje cestnin, ki so se podražile za 50 in več odstotkov.

»Država bi morala razmišljati v smeri, kako bi sredstva dobila od tujih prevoznikov v tranzitu, ki predstavljajo več kot 70-odstotni delež tovornih vozil na naših cestah in so glavni krivec za slabo stanje slovenskih cest,« so poudarili. Mišljenje, da mora »ravno sektor transporta nositi stroške za izgradnjo drugega tira in konec koncev tudi pokrivati grehe nepravilnih političnih odločitev iz preteklosti«, je po njihovem mnenju nerazumno.

Finančne spodbude prevoznikom

Eden od pogojev prevoznikov ob zadnjem zvišanju cestnin je bil tudi iskanje možnosti izvajanja finančnih spodbud prevoznikom, kot jih poznajo druge evropske države. Po besedah zbornice do danes odgovora pristojnih ministrstev še niso prejeli. V Luki Koper so pojasnili, da so s predlogom glede dajatve na pretovor seznanjeni samo iz medijev, zato ga ne morejo komentirati. »Gre sicer za vprašanje, ki ni vezano le na pristaniškega operaterja, ampak na celotno pristaniško skupnost in slovensko logistiko, saj napovedani ukrepi nedvomno vplivajo na konkurenčnost celotne transportne poti preko Slovenije,« so zapisali.