Čakajoč zakonodajo

Kdo bo lahko v Sloveniji Uberjev voznik?

G.G./STA
19. 10. 2016, 15.25
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Ameriški Uber, ki je prisoten v več kot 80 državah in več kot 500 mestih, želi v Ljubljano vstopiti s storitvama UberX - njegova najpogostejša storitev v Evropi - in Uber Ljubljana.

Profimedia

"Pogovori za vstop v Slovenijo tečejo, upamo, da začnemo čim prej," je poudaril regionalni direktor Uberja za Srednjo in Vzhodno Evropo Rob Khazzam in pojasnil, da mora država najprej posodobiti zakonodajo.

Obstoječa namreč ne podpira Uberjevega poslovnega modela. Tako bo ministrstvo za infrastrukturo po napovedih predvidoma do konca leta pripravilo predlog sprememb zakona o prevozih v cestnem prometu. V Uberju si sicer želijo, da država pri tem upošteva priporočila Evropske komisije glede sodelovalnega gospodarstva. Uber ponuja tehnološko platformo za opravljanje storitve prevoza potnikov, ta pa je prilagojena posamezni državi oz. zakonodajnim okvirom, ki v državah, kjer so prisotni, veljajo. Storitve ponuja v več kot 80 državah, od tega v 21 državah članicah EU.

STA
"Uporabnike privlači enostavnost in kakovost ponudbe." meni regionalni direktor Uberja za Srednjo in Vzhodno Evropo Rob Khazzam (desno).

Prevoze bodo lahko izvajali le licencirani ponudniki prevozov

V Sloveniji oz. v Ljubljani bo Uber prisoten z najbolj običajno storitvijo UberX, prevoze pa bodo lahko izvajali le licencirani ponudniki prevozov. Ti bodo morali npr. imeti veljavno vozniško dovoljenje, tehnično brezhibno vozilo, ustrezno zavarovalno polico, dokumentacijo o nekaznovanosti, opraviti pa bodo morali tudi Uberjev tečaj, je nanizal Khazzam.

Enostavno za uporabnika

Khazzam je poudaril, da poslujejo enostavno in transparentno. Uporabnik namreč storitev naroči prek platforme le s pritiskom na gumb, nazaj pa dobi povratno informacijo o najbližjem vozniku, vozilu, višini plačila in času, ki ga do uporabnika potrebuje voznik. Vsi podatki so vnaprej znani, prevoz pa se opravi le, če se uporabnik strinja.

Aplikacija izračuna plačilo, uporabnik storitev plača neposredno vozniku, in sicer brezgotovinsko, torej s kartico. Na Hrvaškem je sicer mogoče Uberjevo storitev plačati tudi z gotovino, to pa zato, ker je na Hrvaškem le 40 odstotkov uporabnikov kreditnih kartic. Uporabnik po elektronski pošti tudi dobi informacijo o opravljeni poti in plačilu.

Izogibanje davkom?

Uberjev generalni direktor za Jugovzhodno Evropo Davor Tremac je poudaril, da brezgotovinsko plačevanje omogoča sledljivost in onemogoča izogibanje plačevanju davkov. Kot je zagotovil, preverijo vsakega voznika in vso potrebno dokumentacijo, ki jo ta potrebuje za opravljanje storitve.

Tremac je ob tem delil izkušnjo s Hrvaško, kjer je Uber prisoten s storitvijo UberX. V Zagrebu, Splitu, Dubrovniku in Zadarju namreč beležijo veliko zanimanje za opravljanje te storitve.

Po letu dni prisotnosti so sicer opravili anketo o zadovoljstvu voznikov. To je izpolnilo več kot 1600 voznikov, 65 odstotkov jih Uber uporablja kot dodaten vir zaslužka, več kot 90 odstotkom je všeč fleksibilnost.

Poleg dobrobiti za gospodarsko rast je Uber po Tremčevih pojasnilih pomemben tudi za turizem. V prvih 24 urah so samo v Splitu aplikacijo uporabili ljudje več kot 40, v Zagrebu pa ljudje več kot 70 različnih narodnosti.

STA