Pred interpelacijo

Civilna fronta Cerarja poziva k pojasnilom

M.K./STA
13. 9. 2016, 14.10
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

V civilni fronti Vstala Primorska - vstani Slovenija so ponovno opozorili na dvome v zvezi z načrtovanim modelom za izgradnjo drugega tira.

STA
Niti minister Gašperšič niti premier Cerar ne povesta, za katere zmogljivosti bo investitor pridobil koncesije za upravljanje.

Ob tem od predsednika vlade Mira Cerarja do obravnave interpelacije ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča pričakujejo pojasnila glede morebitnih koncesij za zasebnega investitorja.

Vlada vztraja pri izgradnji drugega tira po modelu javno-zasebnega partnerstva in s tem tvega, da ta ne bo zgrajen ali pa bo za državljane neprimerno dražji kot direktna državna investicija, so v sporočilu za javnost zapisali v iniciativi, ki je bila poleti med pobudniki javnih manifestacij v bran Luke Koper in proti ministru Gašperšiču.

V okviru javno-zasebnega partnerstva bodo investitorji iz proračuna prejemali subvencijo za razpoložljivost in pridobili koncesije za upravljanje javne infrastrukture. Brez tega investicija ni izvedljiva, so prepričani v iniciativi. Kot so dodali, je vlada od upora v Luki Koper nehala omenjati koncesije v Luki Koper, še vedno pa predvideva, da bo investitor pridobil koncesije za upravljanje "dodatnih pretovorno skladiščnih kapacitet", pri tem pa niti minister Gašperšič niti premier Cerar ne povesta, katere so te zmogljivosti.

"Kot vse državljane nas skrbi, da bodo nadomestila iz proračuna dražja od kreditov, ki bi jih najela država, kot Primorci pa smo zgroženi, ker projekt ni izvedljiv brez vezanih poslov, tj. privatizacije upravljanja naše javne pristaniške infrastrukture. Za nas je nesprejemljivo, da namerava vlada upravljanje edine železniške povezave Kopra s svetom prepustiti privatnemu podjetju, ki bo morda v večinski lasti tujih držav," so zapisali.

Predsednika vlade zato pozivajo, da do obravnave interpelacije ministra Gašperšiča odgovori na vprašanje, katere koncesije, poleg koncesije za drugi tir, namerava vlada prepustiti zasebnemu partnerju. Prav tako naj premier zagotovi, da zasebni partner ne bo dobil nobene koncesije v koprskem pristanišču in da bo Luka Koper ostala enovito podjetje. Cerar naj tudi dokaže, da bodo stroški javno-zasebnega partnerstva za državo manjši od stroškov klasičnega modela ter se opredeli do zahtev, ki jih je nanj naslovil svet delavcev Luke Koper.

Če odgovorov ne bo, v civilni fronti pozivajo poslance, da interpelacijo ministra Gašperšiča podprejo, "saj bomo v nasprotnem primeru v Civilni fronti sklicali četrto sejo nadzornega odbora vlade".

Kot so ob protestih v času blokade koprskega pristanišča poudarjali protestniki, so nadzorniki vlade vsi državljani, proteste, na katerih so oblikovali tudi konkretne zahteve vladi, pa so opredelili kot javne seje nadzornikov.