Slovenija

Slovenci največ daril kupijo za partnerja, otroke in sorodnike

STA/M.J.
11. 12. 2014, 11.37
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Delež posameznikov, ki med prazniki ne obdarujejo nikogar je v zadnjih letih naraščal, letos pa se je umiril in znaša štiri odstotke, kaže predpraznična raziskava družbe GfK Slovenija. Raziskava je tudi pokazala, da Slovenci največ daril kupijo za partnerja, otroke in sorodnike, za katere so pripravljeni nameniti tudi največ denarja.

GfK je z raziskavo želel preveriti, kako se Slovenci obdarujejo in kako so se navade spremenile v zadnjih petih letih.

Rezultati so pokazali, da Slovenci še vedno dobro razmislijo, koga bodo obdarovali. Med tistimi, ki ne bodo nikogar obdarili, je več moških kot žensk. Prav tako moški v povprečju obdarujejo manj oseb kot ženske.

Raziskava kaže tudi, da bodo Slovenci letos večinoma izbrali darila v vrednosti 20 evrov na darilo. Moški sicer še vedno kupujejo nekoliko dražja darila kot ženske in se pogosteje odločajo za nakup daril iz zabavne elektronike. Ženske v večji meri darilo izdelajo same, pri nakupu pa nekoliko pogosteje posegajo po kozmetiki, oblačilih, obutvi ter modnih dodatkih.

Darila med božično-novoletnimi prazniki so še vedno najpogosteje kozmetika, knjige in igrače, čedalje več ljudi pa se odloči podariti denar ali darilne bone. Ta porast je po informacijah GfK viden od leta 2010 do danes. "Letos bi denar za darilo poklonilo deset odstotkov oseb več kot leta 2010," so zapisali v družbi in dodali, da bi se tudi za darilne bone odločilo deset odstotkov več ljudi.

Od leta 2010 do danes je tudi več posameznikov, ki se odločijo za darila z osebnostno noto, so zapisali v GfK in dodali, da je leta 2012, 2013 ter letos tretjina sodelujočih v raziskavi darila izdelala sama.

Večina anketiranih darila najraje nakupuje v nakupovalnih centrih. V zadnjih letih se je zmanjšal delež nakupov v specializiranih trgovinah in knjigarnah, je pa viden porast nakupovanja preko spletnih trgovin. "Leta 2007 je nakup preko spleta opravilo dobrih deset odstotkov vseh anketiranih, medtem ko jih letos o tem razmišlja že skoraj 40 odstotkov," so zapisali v GfK.

Anketa je pokazala še, da bo imela velika večina anketiranih letos smrekico, pod katero bodo prejeli darila. Malo manj kot 80 odstotkov posameznikov bo imelo doma postavljeno plastično smrekico, povsem brez nje pa bo šest odstotkov anketiranih.

GfK je raziskave izvedel na reprezentativni populaciji internetnih uporabnikov v starosti od 15 do 55 let. V letu 2010 in 2011 je bila raziskava izvedena na vzorcu 380 anketiranih, leta 2012 so v raziskavo vključili 500 oseb, lani 1020, letos pa 501 osebo.