Slovenija

Borut Pahor kot v pravljici

STA / S.R.
13. 5. 2013, 16.36
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Predsednik republike Borut Pahor se je danes v okviru projekta Skupaj - Spodbujajmo drug drugega pridružil spremljevalcem otrok s posebnimi potrebami, ki so v šoli v naravi v Ankaranu.

Twitter
Predsednik Pahor si je vzel čas in otrokom bral pravljice.

Predsednik je poudaril, da imajo tudi ti otroci pravico do srečnega otroštva ter da mora biti tudi zanje mesto v družbi.

Pahor, ki se je danes pridružil 25 otrokom iz podružnične šole za izobraževanje in usposabljanje otrok s posebnimi potrebami Osnovne šole Franceta Bevka Tolmin ter njihovim 16 spremljevalcem, je izpostavil predanost vzgojiteljev, ki tem otrokom omogočajo, da dopust preživijo "enako otroško in nagajivo". Kot je opozoril, morajo biti vzgojitelji in spremljevalci otrok s posebnimi potrebami v tem primeru "še posebej predani in srcem pri stvari".

Predsednik republike, ki je, kot je spomnil, pred leti tudi sam že opravljal tovrstno delo, tudi z otroki s posebnimi potrebami, je ocenil, "da je Slovenija glede tega precej solidarna družba, da skrbi za otroke s posebnimi potrebami".

Kot je dodal, imajo tudi ti otroci, čeprav jih je prizadela bolezen ali kakšna nesreča, pravico do srečnega otroštva.

Otroci v Ankaranu so Pahorja danes, kot je povedal, naučili, da smo majhna in zelo različna skupnost "in se kakšen krat ne zavedamo, da nam je prihranjena kakšna stvar, ki ni prihranjena komu drugemu, ampak tudi zanj mora biti mesto v tej majhni družbi".

Predsednik je opozoril tudi na problematiko že nekoliko starejših otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, saj je kriza po njegovih besedah prizadela tudi podjetja, ki so zaposlovala osebe s posebnimi potrebami. "Zdaj se mi zdi, da se je ta trend, tudi zahvaljujoč javnemu zavedanju potrebe po tem, da tudi za take ostanejo delovna mesta odprta, s stimulacijami vlade in države, zaustavil," je ocenil.

Pomočnica ravnatelja omenjene podružnične šole Judita Špolat je pojasnila, da je šola v naravi za njihove otroke neprecenljivega pomena, obenem pa se je zahvalila predsedniku Pahorju za njegov obisk in pomoč.

Učni načrt v šoli za otroke s posebnimi potrebami je sicer prilagojen tako, da je veliko več usposabljanja za samostojno življenje. Del otrok tako pozneje obiskuje prilagojene poklicne programe, drugi del pa svojo življenjsko pot nadaljuje v varstveno delovnih centrih ali v drugih ustanovah, je dodala Špolatova.