Torres

Po meri evropskega kupca

PP
9. 3. 2024, 17.30
Posodobljeno: 10. 3. 2024, 11.45
Deli članek:

Torres brez dvoma velja za prijetno presenečenje v razredu križancev. Prepričuje z videzom, prostorno potniško kabino, učinkovitim štirikolesnim pogonom in spodobno zmogljivim motorjem, ki beleži rahlo visoko porabo.

Peter Pirkovič
Torres napoveduje novo in boljšo filozofijo korejske znamke, ki je bila že praktično na kolenih.

Pred nekaj leti je usihajočo korejsko avtomobilsko znamko kupilo podjetje KG Mobility in kmalu po prevzemu napovedalo, da bodo oznako Ssangyong postopoma začeli opuščati. Torres je prvi takšen primerek, na katerem napisa avtomobilskega proizvajalca preprosti ni. Opazen je samo logotip na volanu in platiščih. Natanko 4,7 metra je dolg novi torres. V širino meri 1,89 metra, v višino 1,71 metra, razdalja med sprednjo in zadnjo osjo pa znaša 2,68 metra. Skratka, po merah in videzu precej robusten avtomobil, ki nase najprej opozori z oblikovno platjo. 

Peter Pirkovič
Ssangyong Torres 1.5 T-GDI 4x4 Premium

Spredaj je oblikovalcem uspel dober recept, čeprav je povsem jasno, da so navdih črpali pri uveljavljeni konkurenci. Sprednji del tako zaznamujejo minimalistični žarometi s poudarjenim dnevnim LED-podpisom in nekaj terenske šminke, sta pa v tem delu opazna tudi napis Torres in rdeče znamenje, ki nima nobene vloge, razen da je stilski dodatek. Med slednje se uvrščajo tudi posebna držala na pokrovu motorja, barvno drugačen C-stebriček in izboklina na zadku, ki na daleč daje občutek, da ima tam svoje mesto rezervno kolo. Nima ga, je pa to urejeno pod predelno polico prtljažnega prostora. Kot celota razmeroma skladen avto, ki ga dopolnjujejo še 20-palčna platišča in dejstvo, da je podvozje od tal oddaljeno skoraj 20 centimetrov.

Peter Pirkovič
Notranjost sledi oblikovnim trendom in je izdatno digitalizirana z zasloni.

Bogata notranjost

Že ob prvem stiku s potniško kabino sem dobil občutek, da je ta dovolj prostorna za družinske potrebe. Udobni sprednji sedeži, odeti v usnje in z dobrim oprijemom hrbtnega dela, so mi omogočali različne nastavitve pozicij prek gumbov, dodatno pa sem lahko aktiviral še možnost hlajenja in ogrevanja. Tudi na zadnji klopi je prostora za odrasle več kot dovolj, in čeprav klop ni vzdolžno pomična, ponuja možnost nastavitve položaja naslona (do 32,5 stopinje). Presenetljivo dobra in pregledna je zasnova armaturne plošče. Za volanom s prisekanim spodnjim delom se nahaja ožji in podolgovat zaslon z najbolj uporabnimi potovalnimi podatki, vlogo multimedijskega vmesnika igra sredinsko postavljeni 12,5-palčni zaslon na dotik, dodatno pa so korejski inženirji nekoliko nižje postavili še tretji osempalčni zaslon. Slednji v prvi vrsti zagotavlja upravljanje klimatske naprave, obenem pa so na njem tudi nekatere bližnjice, kot so odpiranje prtljažnih vrat, aktivacija ogrevanja volana in zapora sredinskega diferenciala. Občutno manj je zato tudi gumbov in različnih stikal.

Multimedijski sistem je enak kot pri večjem poltovornjaku Musso Grand, le da je delovanje sistema nekoliko hitrejše, občutno boljši je sprejem digitalnega radijskega signala, za iskanje prave poti skrbi TomTomova navigacija. Urejeno je tudi povezovanje s telefoni prek kabla (USB-A), edina prava slabost pa je, da podatki niso na voljo v slovenskem jeziku.

Peter Pirkovič
Prtljažnik meri ogromnih 703 litre.

V času, ko je sneg za nekaj dni pobelil Slovenijo, sem se večkrat odpravil na bližnji hrib na sankanje z otroki. Prtljažnik, velik 703 litre, brez težav pogoltne dvoje sank in vso potrebno ropotijo. Če to ni dovolj, se v nekaj potezah preklopi naslon zadnje klopi, ki prinaša skupno več kot 1600 litrov prostora. Za mene je bil večji preskus, ali bo torres zmogel vožnjo po utrjeni in ponekod poledeneli poti.

Štirikolesni pogon za vsak dan 

Oznaka 4WD na vratih daje jasen signal, da je torres dobro pripravljen za takšne zimske ali terenske izzive. V osnovi se navor prenaša le na sprednji kolesni par, šele ko oprijem teh slabši, se v aktivno delovanje vklopita zadnji kolesi. Dovolj učinkovito, da smo brez težav prevozili tistih nekaj rizičnih kilometrov. Podobno prepričljiv in brez pretiranega nagibanja karoserije je tudi na zaviti cesti. Poganja ga sicer spodobno zmogljiv 1,5-litrski turbo bencinski štirivaljnik s 120 kilovati moči. V povezavi s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom je spodobno dinamičen, a tudi precej žejen. Ne glede na uporabo programa vožnje Eko (na voljo tudi športni in zimski program vožnje) se je povprečje v času druženja z njim gibalo med devetimi in desetimi litri. S 50-litrsko posodo goriva je točenje goriva nekoliko bolj pogosto opravilo. 

Torres velja za nekakšno prijetno presenečenje v tem segmentu, saj je tip križanca, ki je na več ravneh prilagojen okusu evropskega kupca. Takšen na fotografijah in obogaten s kopico najaktualnejših varnostnih sistemom sicer stane krepkih 44 tisoč evrov, a če ni potrebe po dolgem seznamu dodatkov, bo morda dovolj dober tudi tisti osnovni z dvokolesnim pogonom in ročnim menjalnikom za slabih 32 tisočakov. Omeniti velja še to, da je taisti avto v Koreji že na voljo z električnim pogonom kot torres EVX, ki bo zelo verjetno čez čas na voljo tudi v Sloveniji. 

Peter Pirkovič
Ssangyong Torres 1.5 T-GDI 4x4 Premium

Tehnični podatki

Motor: 4, vrstni; prostornina - 1497 cm3 ; moč - 120 kW (163 KM) pri 5000 vrt/min; navor - 280 Nm pri 1500 vrt/min; pogon - 4x4; menjalnik - 6-stopenjski, samodejni; gume - 245/45R20 ; karoserija: 5-vratna, SUV; mere (d/š/v) - 4700 mm x 1890 mm x 1710 mm; medosna razdalja - 2680 mm; odmik od tal - 195 mm; prtljažnik - 703 l; masa - 1618 kg; skupna dovoljena masa - 2170 kg; najvišja hitrost - 191 km/h; rezervoar - 50 l; poraba WLTP - 9,0; emisije CO2 - 207 g/km; cena osnovnega - 44.499 evrov, cena testnega - 44.499 evrov

Peter Pirkovič
1,5-litrski turbo bencinski motor je precej žejen in poraba ne bo kaj manjša od desetih litrov.

Plus in minus

+ videz, prostorna in urejena notranjost, štirikolesni pogon, zmogljiv motor, digitalizacija upravljanja v pravi meri, prtljažnik - visoka poraba, oblikovno ne najbolj skladen zadek, ni možnosti izbire slovenskega jezika.