Zanimivosti

Drugi veliki šved

A.Š.
28. 8. 2014, 21.45
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55
Deli članek:

Volvo je uradno predstavil novo generacijo XC90 – nova platforma, nov dizajn, novi motorji.

Oblika je pravzaprav pričakovana in nič kaj radikalna, saj švedska tovarna že tradicionalno ne odstopa od svoje legendarne kockaste oblike, četudi z vsemi zaobljenimi robovi. XC90 bo tokrat na voljo tudi kot sedemsedežnik.

Motorna paleta je naslednja: D4 dizel s 190 KM in 400 Nm, T5 bencinski štirivaljnik z 254 KM in 350 Nm navora in T6 s 320 KM in 400 Nm navora. Vsi trije motorji so dvolitrski štirivaljniki, petvaljnik pa odhaja v pokoj. D5 je prav tako twin turbo dvolitrski štirivaljnik s kar 225 KM in 470 Nm navora, poraba slednjega pa naj bi bila okoli šest litrov. Pri D4 s pogonom na samo sprednji kolesi naj bi bila poraba celo pet litrov.

Na vrhu motorne palete je T8, ki pa ne pomeni osemvaljnika, ti so po mnenju Švedov dinozavri, pač pa običajni dvolitrski štirivaljni turbo s 320 KM in električni motor z 82 KM, ki poganja zadnja kolesa, skupno torej 402 KM.

Notranjost je nadgradnja predhodnika, stilistični dodatki in ročno izdelani deli, kot je prestavna ročica, ki jo je »zakrivil« priznani švedski proizvajalec stekla Orrefors. Volvo podrobnosti opisuje kot nakit za notranjost. Velik napredek je tudi infotainment z velikim, na dotik občutljivim zaslonom in integracijo z apple carplayem in androidom, ki zrcali zaslon mobilnika na osrednji zaslon, prav tako se je poslovila klasična panela merilnikov, po vzoru V40 je ta povsem digitalna.

Za XC90 Švedi pravijo, da je najbolj varen volvo do zdaj. City safety je razširjen na zavijanje v križišču levo in desno, radar zadaj zazna prehitro vožnjo in voznika opozori na trk ter zategne pasove, prav tako XC90 zazna, če voznik zapelje s ceste in prilagodi sedeže, da ščitijo hrbtenice potnikov.