družbena omrežja

Facebook priznal, da ogroža demokracijo

STA/B.K.
23. 1. 2018, 11.49
Deli članek:

Spletno družbeno omrežje Facebook je v ponedeljek priznalo, da je lahko razširjena uporaba družbenih omrežij škodljiva za demokracijo, ter obljubilo prizadevanja za zmanjšanje tovrstnih tveganj.

Profimedia
Facebook.

Gre za najnovejši odziv Facebooka na kritike, da omogoča širjenje lažnih informacij, krepi mehurčke personaliziranih vsebin, znane tudi kot filter bubbles, ter olajšuje nadlegovanje oporečnikov in aktivistov.

"Danes smo bolj kot kdajkoli odločeni, da se bomo borili proti negativnim vplivom ter zagotovili, da je naša platforma nedvomno vir demokratičnega dobrega," je dejala vodja oddelka za globalno politiko pri Facebooku Katie Harbath.

Vodja Facebookovega oddelka za državljansko participacijo Samidh Chakrabarti je nedavno na blogu zapisal, da družbeno omrežje "čisto prepočasi prepoznava, kako nepridipravi zlorabljajo njegovo platformo", ter zatrdil, da si podjetje zdaj prizadeva nevtralizirati ta tveganja. "Čeprav sem po duši optimist, nisem slep za škodo, ki jo lahko internet povzroči celo dobro delujočim demokracijam," je še zapisal Chakrabarti.

Po njegovih besedah si Facebook stalno prizadeva uravnotežiti odprtost in preglednost ter prizadevanja za končanje manipulacij. Dodal je, da sta za družbeno omrežje, ki želi ostati odprta platforma, izziv tudi sovražni govor ter omejevanje spodbujanja nasilja. "In čeprav bomo letos zaposlili še 10.000 ljudi, ki se bodo ukvarjali z varnostjo, bo to najverjetneje ostal izziv," je priznal.

Chakrabartijev zapis sodi v okvir Facebookovih prizadevanj za izboljšanje svoje podobe v družbi.

Prejšnji teden je to spletno družbeno omrežje sporočilo, da bo svoji dve milijardi uporabnikov prosilo, naj ocenijo zanesljivost oziroma stopnjo zaupanja posamičnim virom novic. Gre za poskus boja proti t. i. lažnim novicam. Malo pred tem pa je Facebook napovedal spremembe pri prikazih uporabnikom v smeri krepitve vsebine prijateljev in družinskih članov v primerjavi z objavami oglaševalcev, zvezd in medijev.