Različni interesi

Bo drugi tir "iztiril"? Cerar molči, v SMC odločeni

T.L./STA
15. 5. 2017, 17.37
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.03
Deli članek:

V DZ vloženo 4500 podpisov za začetek zbiranja podpisov za referendum za zakon o drugem tiru. Če Kovačiču uspe zbrati 40.000 podpisov, bo vladni projekt praktično končan.

STA
Fotografija je simbolična.

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je današnjo pobudo za zbiranje podpisov za referendum za zakon o drugem tiru označil kot posledico ozkih interesov posameznikov, ki niso v korist države. Napovedal je, da bo vlada s projektom odločno nadaljevala, priznava pa, da bo delo v primeru neuspelega zakona o drugem tiru precej oteženo.

Vloženih 4500 podpisov

Vodja civilne iniciative Davkoplačevalci se ne damo Vili Kovačič je danes v DZ vložil 4500 podpisov za začetek zbiranja podpisov za referendum za zakon o drugem tiru. Referendum je označil kot priložnost Slovenije za nov začetek in poudaril, da pri njihovih prizadevanjih ne gre za strankarsko akcijo. Predsednik DZ Milan Brglez bo moral zdaj razpisati 35-dnevni rok za zbiranje 40.000 podpisov za referendum. To bo za Kovačiča precej trši oreh, če mu uspe, pa bo vladni projekt praktično končan.

Kot je pojasnil Kovačič, v četrtek pričakujejo prve pobude za razgovore v DZ glede nadaljnjih potez. Priznal je, da zbrati 40.000 podpisov ne bo lahko, a si glede na dosedanje pozitivne odzive obeta zadostno podporo tudi v prihodnje.

Ogrožena možnost črpanja evropskih sredstev

Gašperšič pa je dejal, da vlada že od začetka poudarja, da je drugi tir strateški projekt Slovenije, zato jim je žal, da so bili pozivi pobudnikom zbiranja podpisov preslišani.

"Tako tudi ne razumemo ozkih interesov pobudnikov referenduma, ki se celo imenujejo Za davkoplačevalce gre, saj je več kot očitno, da ti interesi niso v korist Slovenije in njenih državljanov," je povedal Gašperšič.

Ponovil je, da pobuda neposredno ogroža možnost črpanja evropskih sredstev, v nadaljevanju pa možnost pridobitve posojila Evropske investicijske banke in možnost sodelovanja zalednih držav.

Zahteva za zbiranje podpisov za referendum o zakonu o drugem tiru železniške proge Divača-Koper je nespametna in v škodo celotni državi, je poudarila uradna govornica SMC Lilijana Kozlovič. SMC je po njenih besedah odločena, da se mora še letos začeti gradnja drugega tira.

Predsednik vlade Miro Cerar medtem vložene pobude za začetek postopkov za referendum pred začetkom današnjega koalicijskega vrha, na katerem razpravljajo o odprtih temah, še ni želel komentirati.

Napovedal je, da si bo vlada še naprej prizadevala državljane prepričati o pomenu projekta. "Odločno in odgovorno" bo nadaljevala tudi z aktivnostmi glede vsebine projekta. "Naš cilj tako tudi še vedno ostaja, da z gradnjo projekta začnemo še letos," je poudaril Gašperšič.

Kot je pojasnil, nadaljujejo tudi s sodelovanjem s svetom za civilni nadzor projekta. V sredo naj bi imeli naslednjega v vrsti sestankov, na katerih usklajujejo stališča. "Ključno pri tem je, da se s to civilno iniciativo dogovorimo o ustrezni oceni vrednosti tega projekta. To je tista glavna točka, o kateri se bomo še pogovarjali ter nato uskladili razhajanja med njihovo in našo oceno," je pojasnil minister.

Prav tako nadaljujejo dogovarjanje z Madžarsko, ki je po Gašperšičevih besedah še vedno zelo zainteresirana za sodelovanje.

Če jim zakona ne bi uspelo uveljaviti, se bo Slovenija na razpis za pridobitev evropskih sredstev po Gašperšičevih besedah prijavila kot država. "Ne bomo imeli jasno definiranega investitorja, ne bomo imeli možnosti vključevanja zalednih držav, ne bomo imeli možnosti napovedanih kapitalskih vložkov," je dejal.

Ocenjuje, da bi bila prijava v takem primeru precej manj verodostojna oziroma upravičljiva, zato takšen način zmanjšuje možnosti pridobitve sredstev.