Zanimivosti

Vzpon UHD-ja

Marjan Kodelja / Moj mikro
17. 1. 2015, 10.17
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Pri vsem tehnološkem napredku je še vedno težko narediti res dober in res velik televizor za ceno, ki si jo lahko privoščimo navadni ljudje.

Reuters

Izdelovalci televizorjev so na sejmu CES tekmovali med seboj z zvenečnicami, novimi besednimi skovankami imen tehnologij, s katerimi so opremljeni njihovi najnovejši izdelki, čeprav je zanimiva le ena, kvantna točka, pa še ta ni ravno nova.

Samsung na primer po novem svoje televizorje označuje kot SUHD. Kaj pomeni »S« v kratici, ni nikomur popolnoma jasno, veje pa prepričanje, da gre pri preimenovanju bolj kot ne za reklamno potezo. Vsi pa zatrjujejo, poleg slogana, naj kupci takoj, po možnosti še danes, svoj televizor zamenjajo s televizorjem UHD, da je njihova tehnologija najboljša. Kar je bilo najbolj očitno v besedni vojni med Samsungom in LG-jem. Prvi stavi na zaslone LCD s tehnologijo kvantnih točk, drugi pa na zaslonsko tehnologijo organskih svetlečih diod (OLED).

Nobenega dvoma ni, da je zaslonska tehnologija OLED trenutno najboljša, ko gre za prikaz kontrasta in živahnih barv. Ima tudi nekaj slabosti, med katerimi je najbolj očitna višja cena zaslona, s tem pa celega televizorja. Razen tehnologije plazmatskih zaslonov, ki so jo uspešno pospravili na smetišče zgodovine, je OLED trenutno edina komercialno dosegljiva tehnologija, ki je sposobna prikazati perfektno črno, hkrati pa je tudi energijsko varčnejša od zaslonske tehnologije LCD. S temi zasloni je opremljena večina televizorjev, pa naj bodo ti ločljivosti HD ali UHD. Nič čudnega, ko so ti občutno cenejši. Tu pride na oder tehnologija kvantne točke, ki kvaliteto zaslona LCD, kar se tiče kvalitete prikaza barv in števila prikazanih barv (tako imenovana barvna globina), približa zmogljivostim zaslona OLED. Za nižjo ceno!

Več pravic

 Apple je spremenil pogoje uporabe spletne trgovine, kot mu narekuje direktiva EU o pravicah potrošnikov iTunes. Evropskemu kupcu Apple po novem dopušča 14 dni, v katerih se lahko premisli in vrne kupljeno digitalno dobrino. Razlog ni pomemben, kupnina pa je kupcu vrnjena. Zahtevo za vračilo je treba oddati prek splošnega obrazca za prijavo napake oz. pisno na naslov Applove luksemburške podružnice. Izjema so nakupi videoposnetkov na zahtevo, ki jih po začetku predvajanja več ne bo mogoče vrniti.

Tehnologijo že nekaj let uporablja Sony, ki zaslone imenuje Triluminos. Drugi izdelovalci televizorjev so si izmislili drugačna imena, tu pa lahko nastane zmeda. Ko so izdelovalci pred leti zamenjali svetlobno telo v ozadju zaslona s svetlečimi diodami (LED), so vsi po vrsti začeli govoriti o televizorjih LED, pa čeprav je bila, tehnološko gledano, sprememba zaslonske tehnologije manjša. Navzven vidna v tanjših televizorjih. Evropska unija je dovolila v reklamne namene uporabljati besedno zvezo »televizorji LED«, dokler je bilo jasno, da ne gre za zaslone v eni od tehnologij svetlečih diod (OLED je pač ena izmed njih). Vpeljava tehnologije kvantne točke zopet pomeni zamenjavo svetlobnega telesa zaslona in nič drugega. Ti zasloni so še vedno tehnologije LCD, z vsemi njenimi prednostmi in slabostmi. Ali drugače. Ne gre za nekaj revolucionarno novega, temveč za izboljšavo tehnologije, ki je daleč najbolj razširjena.

Zaslone LCD, izboljšane s tehnologijo kvantnih točk, je na sejmu prikazala večina pomembnejših izdelovalcev. Med njimi tudi LG, ki pa kljub temu trdi, da so njegovi zasloni OLED boljši. A v resnici njegovo mnenje ni pomembno. Odločila bo cena. Dokler bo televizorje OLED bolj kot ne ponujal le en izdelovalec, bo ta težko dosegal prodajne količine, ki bodo pripomogle k nižanju cen te zaslonske tehnologije. Če bodo zasloni LCD s tehnologijo kvantnih točk prikazovali približno tako črno črno in približno toliko barv, tudi če te ne bodo tako živahne kot pri tehnologiji OLED, bodo pa občutno cenejši, bodo v očeh kupcev, ki se odločajo z denarnico, skoraj zagotovo prevladali.