Ogabno

Foto: V konzervi rjavega fižola našel truplo podgane

J.V.
7. 5. 2024, 16.40
Posodobljeno: 7. 5. 2024, 20.25
Deli članek:

Ogaben primer prihaja iz Hrvaške. Ogorčeni kupec od šoka ob odprtju konzerve dva dni ni mogel zaužiti ničesar.

Facebook/Halo, inspektore
Milo rečeno ogabno.

Hrvaška Facebook skupina Halo, inspektore, ki deluje z blagoslovom Evropskega potrošniškega centra, je objavila ogaben primer potrošnika, ki je v konzervi rjavega fižola našel del mrtve podgane. Proizvajalec fižola je italijansko podjetje Fiamma Vesuviana, izdelek pa je bil kupljen v znani hrvaški trgovski verigi Konzum in ima rok veljavnosti 17. september 2026.

Ob odprtju konzerve ga je skoraj kap

Kot pravi oškodovanec, je neljubi dogodek prijavil Konzumu. Sicer ne zahteva nobene odškodnine, zagotovo pa fižola te znamke v tej trgovski verigi ne bo več kupoval. Od šoka ob odprtju konzerve dva dni ni mogel zaužiti ničesar, ena od ustvarjalk strani Halo, inspektore pa je ob prebiranju njegove zgodbe celo bruhala. Pri Halo, inspektore odgovore iščejo pri Konzumu, italijanskemu proizvajalcu Fiamma Vesuviana in Državnem inšpektoratu RH, kjer odgovarjajo, da je sanitarna inšpekcija po opralvjenem nadzoru med drugim odredila umik izdelka iz hrvaških trgovskih polic, primer pa bodo v skladu s protokoli EU prijavili tudi pristojnim inštitucijam.

Vdor glodalcev v proizvodni proces je možen, a so primeri redki

Marijan Katalenić, strokovnjaka za varnost in kakovost hrane, pojasnjuje, da je v tovarniško predelani hrani mogoče, a izjemno redko, najti dele glodalcev. Primeri "vdora glodalcev v proizvodni proces" so po njegovih navedbah še posebej redki po letu 2002 in uvedbi HAACP; metode zagotavljanja varnosti živil v celotni prehranski verigi od pridelave surovin do končnega uporabnika. Kot med drugim še pravi Katalenić, je sicer Konzum tisti, ki omenjeni izdelek daje na trg, ni pa dolžan na lastne stroške posebej preverjati pošiljk živil, ker je proizvajalec iz EU.

Na incident medtem odgovarjajo tudi v Konzumu, od italijanskega proizvajalca pa tudi sami terjajo nekatera pojasnila. "Žal nam je za situacijo, ki se je zgodila naši stranki. Po prejeti pritožbi kupca smo v sodelovanju s proizvajalcem in vsemi pristojnimi institucijami izvedli vse potrebne ukrepe v skladu z internim postopkom. Obvestili smo proizvajalca in ga prosili za izjavo. Čeprav v tem trenutku nimamo vseh potrebnih informacij, smo v stiku s proizvajalcem in smo preventivno ter z namenom zaščite kupcev na lastno pobudo umaknili omenjeno serijo izdelkov iz prodaje. Poleg tega je bil opravljen inšpekcijski nadzor, ki je ugotovil, da je Konzum opravil vse potrebne aktivnosti in preglede," so med drugim sporočili iz službe za korporativno komuniciranje.