Svet

Na Mars bi šlo več kot 78.000 ljudi

STA / S.R.
10. 5. 2013, 14.33
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Nizozemsko podjetje Mars One, katerega cilj je vzpostaviti prvo človeško naselbino na Marsu, je v dveh tednih prejelo več kot 78.000 prijav za enosmerno vozovnico na Mars.

Reuters

Prijavili so se ljudje iz več kot 120 držav, tudi en Slovenec, kažejo podatki na spletni strani podjetja.

Mars One išče predane, kreativne, odporne in motivirane ljudi, interesenti pa se morajo prijaviti prek kratkega videa. Da je prava oseba, očitno meni tudi 40-letni Slovenec, katerega posnetek je na ogled na spletni strani podjetja Mars One.

Za pot na Mars kandidati ne potrebujejo izkušenj v raketni znanosti ali astronomiji, morajo pa biti stari vsaj 18 let in imeti dobre veščine za preživetje ter za delo z ljudmi. Nujno je še dobro zdravje in znanje angleškega jezika.

Mars sicer človeku ne nudi velikega udobja: na planetu ni tekoče vode, ni zraka, ki bi ga lahko dihali ljudje, atmosfera ne ščiti pred škodljivim obsevanjem, temperature na površju pa močno nihajo. Ob tem pa podjetje Mars One nudi izključno enosmerne vozovnice. Ko enkrat odpotujete, ne pridete več nazaj, na spletni strani poroča časnik LA Times.

Zbiranje prijav je dober posel, saj mora pri prijavi vsak kandidat plačati posebno prijavno takso, ki stane do 75 dolarjev (58 evrov). Načrt je do leta 2015 izbrati skupino od 28 in 40 astronavtov, ki jih bodo nato sedem let pripravljali na odhod. V kolikor bo projekt do konca tega obdobja še živ, bo občinstvo glasovalo o tem, katera skupina naj dejansko odpotuje. Projekt bodo namreč v obliki resničnostne oddaje predstavili na televiziji.

Trenutno je med vsemi prijavami na najboljši odziv naletel video 51-letnega Andersa s Švedske. "Pogosto sanjarim o tem, da enostavno vstopim v vesoljsko ladjo in grem, raziskovati vesolje," pojasnjuje Anders. "Pogosto imam občutek, da ne sodim sem, ampak tja. V vesolje," še pravi.

Skupni stroški prve človeške odprave naj bi znašali okoli 4,6 milijarde dolarjev. Do takrat, ko bo potovanje postalo realnost, pa bo moralo podjetje ne le opraviti še veliko tehničnega in znanstvenega dela, pač pa tudi zbrati precej denarja.