Zamenjaj in prihrani

Pozor, ne nasedajte prevarantom, ki te dni krožijo po domovih!

S.R.
8. 8. 2017, 18.27
Posodobljeno: 8. 8. 2017, 19.23
Deli članek:

Pod krinko kampanje "zamenjaj in prihrani", ki jo organizira Zveza potrošnikov Slovenije, akviziterji zaenkrat neznanega podjetja potrošnikom `pomagajo´ pri zamenjavi dobavitelja energije. Ne nasedajte!

Profimedia
Osumljeni naj bi 41 oškodovancem povzročili za 598.755 evrov premoženjske škode (fotografija je simbolična).

Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) sporoča, da se je nanje obrnilo več potrošnikov, ki so jih terenski akviziterji z obrazložitvijo, da pomagajo do cenejše elektrike in plina, v imenu ZPS prepričali v podpis dokumentacije. Pri tem poudarjajo, da na terenu nimajo nobenih terenskih sodelavcev in da lahko potrošniki v njihovi akciji sodelujejo izključno s prijavo prek spletne strani www.zamenjajinprihrani.si ali telefonske številke 01/432 30 35.

Glede na informacije, ki so jih prejeli od potrošnikov, akviziterji nagovarjajo predvsem starejše ljudi, od njih zahtevajo račune in položnice za elektriko ter jih prepričujejo k podpisu dokumentacije. Da bi preprečili zavajanje na terenu, vse potrošnike pozivajo, naj jih o morebitnem obisku `akviziterjev´, ki se sklicujejo na ZPS, obvestijo na e-naslov zps@zps.si

Kaj lahko storite, če ste pogodbo že podpisali, pa bi jo sedaj radi preklicali?

Pri pogodbah, sklenjenih zunaj poslovnih prostorov, imajo potrošniki pravico, da v roku 14 dni obvestijo podjetje, da od pogodbe odstopajo. Pri tem jim ni potrebno navesti razloga za odločitev. Odstop od pogodbe naj podjetju sporočijo pisno, tako da bodo imeli dokazilo.

Še nasvet ZPS glede sklepanja pogodb zunaj poslovnih prostorov: 

1. Če vas na domu obišče predstavnik podjetja, se prepričajte o identiteti osebe in o tem katero podjetje zastopa. Zahtevajte uradno identifikacijo in dokazilo o namenu prihoda. Dodatno lahko identiteto obiskovalca potrdite s klicem neposredno na podjetje, ki naj bi ga obiskovalec zastopal.

2. Če je zastopnik pretirano vsiljiv ali noče zapustiti vašega doma, pokličite policijo na številko 113.

3. Preverite ponudbo. Tudi če vam agent zagotavlja, da boste dosegli visoke prihranke, to ni nujno res – agent vam želi prodati svoj produkt in vaš prihranek ni nujno na vrhu lestvice njegovih prioritet.

4. Zahtevajte ponudbo v pisni obliki in si vzemite dovolj časa, da jo primerjate z vašo obstoječo pogodbo in drugimi primerljivimi ponudbami na trgu.

5. Ničesar vam ni potrebno podpisati takoj ob prvem obisku agenta – to celo odsvetujemo. Za podpis nove pogodbe se odločite le, ko poznate njeno vsebino ter vse pravice in obveznosti, ki vam jih prinaša.

6. Predhodno morate prejeti tudi vse informacije o pogojih, rokih in postopku za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe. Če vam podjetje ne poda informacij o pravici do odstopa od pogodbe, se rok za odstop od pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov, podaljša na 12 mesecev. Pri pogodbah o opravljanju storitev začne odstopni rok teči z dnem sklenitve pogodbe.