Slovenija

Veste vse o davčnih blagajnah?

Sašo Avramovič
11. 11. 2015, 16.39
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Uvedba davčnih blagajn, ki bodo od 2. januarja prihodnje leto obvezne za vse, ki izdajajo račune pri gotovinskem poslovanju, se vse bolj bliža.

Arhiv Svet24
Davčne blagajne bodo obvezne za vse, ki izdajajo račune pri gotovinskem poslovanju.
Prednosti davčne blagajne za zavezance
Sodobna podjetja se na vsakem koraku srečujejo z informacijsko tehnologijo, ki je vedno bolj vpletena v podjetniški vsakdan. Tej se bo kmalu pridružila tudi davčna blagajna, ki s pravo blagajniško storitvijo prinaša številne koristi, razložijo pri Simobilu, kjer ponujajo celostno rešitev na tem področju. »S pomočjo davčne blagajne lahko učinkovito analizirate svoje poslovanje in sprejmete ustrezne ukrepe glede na rezultate, imate nenehen pregled nad poslovanjem, in to kjerkoli, hkrati pa še poskrbite za stroškovno učinkovitost,« poudarjajo. Katere prednosti še pridobite z blagajniško rešitvijo, pa lahko preberete v hitrem vodiču z naslovom »6 razlogov, zakaj bo uvedba davčnih blagajn pozitivno vplivala na vaše podjetje«, ki ga lahko prenesete s Simobilove spletne strani.

Pred uvedbo pa imajo zavezanci še kar nekaj opravkov, med drugim si morajo urediti namensko digitalno potrdilo. Vloge bodo lahko prek informacijskega sistema Finančne uprave Republike Slovenije (Furs) oddajali od sredine novembra dalje.

Prek portala eDavki

Zavezanci namensko digitalno potrdilo potrebujejo zato, da bo njihova davčna blagajna delovala. Vloge zanj pa bodo lahko od 15. novembra oddali prek portala eDavki, so sporočili iz Fursa. Na tem istem portalu bo mogoče namensko potrdilo tudi prevzeti, nato pa ga bo zavezanec namestil v program davčne blagajne ali miniblagajno. Vsi bodoči uporabniki davčnih blagajn, ki morebiti še niso registrirani kot uporabniki portala eDavki, pa bodo lahko za pridobitev namenskega digitalnega potrdila pooblastili koga drugega. Tem na Fursu svetujejo, naj pooblaščenca izberejo čim prej, morda računovodski servis ali ponudnika davčne blagajne.

Nova vrsta digitalnega potrdila

V ta namen morajo izpolniti obrazec, ki se imenuje Obrazec za dodelitev in preklic zunanjih pooblastil v sistemu eDavki, ter ga poslati na finančni urad, kjer imajo registrirano podjetje ali dejavnost. Pooblaščenec bo lahko nato v imenu uporabnika davčne blagajne vložil zahtevek za pridobitev namenskega digitalnega potrdila in ga tudi prevzel. Namensko digitalno potrdilo je sicer nova vrsta digitalnega potrdila, ki se bo uporabljalo samo za izmenjavo podatkov o računih in poslovnih prostorih zavezanca. Vsebovalo bo davčno številko in ime zavezanca, namen uporabe in zaporedno številko potrdila, izdanega posameznemu zavezancu. Potrdilo bo za zavezance brezplačno, veljalo pa bo pet let.

Zakon velja že od avgusta

Zakon o davčnem potrjevanju računov, od katerega si vlada obeta omejitev sive ekonomije, velja od avgusta, uporabljati pa se bo začel 2. januarja 2016. Da bi zavezancem omogočili lažji prehod na novi način izdajanja računov, bo sistem poskusno stekel že 1. decembra letos. V skladu z zakonom bodo morale biti blagajne zavezancev prek spleta povezane s centralnim informacijskim sistemom Fursa. Pred izdajo računa, plačanega z gotovino, pri čemer za gotovino ne veljajo le bankovci in kovanci, ampak tudi bančne kartice, bo moral zavezanec prek Fursovega informacijskega sistema izvesti postopek potrjevanja računa. Dolžnost kupcev pa bo, da račun obvezno prevzamejo in ga zadržijo neposredno po odhodu iz poslovnega prostora.