BMW M 1000XR

Več kot dvesto jih razvija novi bavarski M

Peter Pirkovič
18. 11. 2023, 10.33
Deli članek:

BMW svojo mogočno črko M zdaj vse bolj uveljavlja tudi na oddelku Motorrad. M 1000 XR je že tretji predstavnik te visoko zmogljive družine, ki prihodnje leto prihaja tudi na slovenske ceste.

BMW
BMW M 1000XR

Stoletnica obstoja proizvajalca je odlična podlaga za številne novosti. Med temi je tudi prenovljen S 1000 XR, ki prinaša nekaj nadgradenj na pogonskemu delu, obliki, ergonomiji in jasno tudi na področju varnostnih pomočnikov. Bavarski inženirji so istočasno razvijali ultimativno izvedbo tega športnega potovalnika, ki ponosno nosi oznako M.

BMW
BMW M 1000XR

Kot pravijo pri BMW, gre v tem primeru za motocikel, ki izpolnjuje najvišje zahteve izkušenih voznikov. Najsi bo to vožnja na podeželskih cestah ali na dirkališču. Skupni imenovalec užitkom na visokih vrtljajih je zmogljiv vrstni štirivaljnik, ki temelji na pogonski enoti modela S 1000 RR. Njegova največja moč je 148 kW (201 KM) pri 12.750 vrtljajih oziroma 23 kW (31 KM) več kot v novem S 1000 XR. Največji navor 113 Nm doseže pri 11.000 vrtljajih, še bolj impresiven je podatek, da se ta lahko zavrti do 14.600 vrtljajev. Pri BMW izpostavljajo, da večjo vlečno moč zadnjega kolesa v vseh prestavah zagotavlja tudi krajše prestavno razmerje z uporabo verižnika s 47 zobmi (klasični model ima verižnik s 45 zobmi), poleg tega so prestavna razmerja četrte, pete in šeste prestave zdaj krajša v primerjavi z modelom S 1000 XR.

BMW
BMW M 1000XR

Super hitri športni potovalnik, ki brez tekočin tehta 223 kilogramov, se z mesta do 100 km/h odrine v 3,2 sekunde, najvišja hitrost pa preseže 275 km/h. Temu primerno so ga opremili z aerodinamičnimi krilci, ki denimo pri 220 km/h ustvarjajo 12 kilogramov potiska. Vzmetenje s prilagodljivim blaženjem se prilagaja različnim načinom vožnje oziroma izbire režimov vožnje. Voznik ima na voljo dežni, cestni, dinamični, dirkaški oziroma dirkaški program Pro, z možnostjo dodatnih nastavitev podpornih asistenčnih sistemov. 

BMW
BMW M 1000XR

M 1000 XR je kakopak opremljen z izboljšanim zavornim sistemom, za doplačilo so na voljo kovana platišča ali vzvratna ogledala, ki so nameščena na krmilo, piko na i celotnemu motociklu pa prinaša titanov izpušni sistem slovenskega podjetja Akrapovič. Ultimativni M 1000 XR pri nas stane najmanj 27.200 evrov, iz berlinske tovarne pa k nam prvi primerki prispejo v začetku leta.