Zgodbe

Prihodnost je njihova

Alenka Sivka
12. 7. 2021, 23.15
Posodobljeno: 12. 7. 2021, 23.15
Deli članek:

Hotel Bohinj je, v paketu s štirimi drugimi, drugače ni šlo, kupil mlad slovenski milijonar Damian Merlak. Ob nakupu smo se pogovarjali z njim, takrat nam je v šali priznal, da je v otroštvu rad igral monopoli. Hitro je prešel od načrtov k dejanjem, z mladim direktorjem podjetja Alpinia, Juretom Repanškom, sta obnovila in oživila že dva objekta, ta teden se odpira tretji, hotel Bohinj. Hotel Zlatorog, ki ga je Damian zares in edinega želel kupiti, bodo še letos dokončno porušili in nastali bodo novi objekti, prilagojeni pravilom v Triglavskem narodnem parku. Bili smo na ogledu hotela Bohinj. Obnovljen je skrbno, trajnostno, v skladu z okoljem. Bivanje v njem je toplo, domače. Osebje prijazno, večinoma mlado. Se Bohinju, bohinjskemu turizmu in Bohinjcem pišejo lepši časi?

Mateja J.Potočnik
»Z našimi hoteli bomo dvignili raven hotelov v Bohinju,« pravi Jure Repanšek.

69 sob. Res se počutiš nenavadno domače in prijetno, ko te ob prihodu pozdravi mlada menedžerka za družbene medije Tina Mentol Ujčič. Zgovorno dekle, ki pojasni, kako je v dobrem letu iz starega, zares načetega, propadajočega hotela nastajala zanimiva, sodobna stavba, ki jo obdaja macesnov les. Njene linije spominjajo na gore, ki se bohotijo v ozadju. Razgledi iz sob so fantastični, nekateri razkrivajo Bohinjsko jezero in kopalce v njem, drugi gore, iz vseh pa je videti prelepo bohinjsko naravo. Vse so oblečene v topel les, delujejo domače, naravno, stoli pa so iz recikliranih materialov. Sob v hotelu je 69, kar je zabaven podatek, mar ne?

Vsi v copatih. V pritličju hotela je prav tako vse v lesu, delavci, ki dokončujejo zadnje podrobnosti pred odprtjem hotela, pa tudi vsi mladi, ki bodo v tem hotelu imeli zaposlitev – si ob vhodu v hotel nataknejo copate iz filca, da ne poškodujejo občutljivega lesa. In v copatih so videti, kot da so prišli domov. Nekateri se tako tudi počutijo, saj so dostikrat kar prespali v hotelu, da so opravili čim več dela. Pogovarjam se z Marušo Mikš, ki opravlja delo gospodinje. Je deklica za vse, skrbi, da bo hotel vedno čist, pripravljen na goste, skrbela bo za vse potrebščine. Maruša pohvali mlado in zagnano ekipo, ki ji pomaga s številnimi izkušnjami, ki si jih je nabirala tudi z delom v tujini.

Hotel za mlade po srcu. Jure Repanšek, prijatelj investitorja Damiana Merlaka, direktor podjetja Alpinia, ki je odgovorno za prenovo in vodenje hotela, pripoveduje o prenovi: »Pred otvoritvijo nas čaka še kar dosti dela, izvajamo zadnje podrobnosti. V hotelu je namreč ogromno 'pametnih instalacij', ki so zelo intimne, skrite, da jih gost sploh ne opazi. Ozvočenje, luči ... Imamo jih v operacijskem sistemu, gostov pa s tem ne bomo obremenjevali. Ves interier, pa tudi zunanjost, je iz naravnih materialov, upam, da bodo gostje to cenili, a za nas je to dodatno breme, saj je treba s temi materiali delati previdno, tako z vzdrževanjem kot z vnosi v hotel, vsaka praska se pozna. Zadnji teden je res najbolj stresen.« Kljub omenjenemu je čisto miren. Čaka ga videokonferenca, a nam vseeno posveti kar nekaj časa. »Hotel bo štirizvezdičen, superior. Namenjen bo mladim gostom, mladim po srcu. Gostom, ki iščejo pristno doživetje, spoznavanje kraja, narave. Ponujali bomo delavnice, kot so nabiranje divjih rastlin. Sodelovali bomo z lokalno skupnostjo, kolikor se bo le dalo. Domačini morda trenutno hotelskemu turizmu ne zaupajo, ker je bila preteklost žalostna, hoteli so propadali, a bomo to zaupanje ponovno vzpostavili.« 

Prenova zahtevnejša, kot so sprva mislili. »Ko smo se lotili prenove, smo imeli v načrtu minimalne posege, saniranje sob in sten, a ko smo začeli odpirati objekt, se je pokazalo, da je popolnoma nestabilen, statično nesprejemljiv. Najeli smo lokalne statike, da so naredili protipotresno študijo, hotel smo arhitekturno umestili v okolje in postavili tudi primarne statične lesene nosilce v obliki črke A. Les sodi v ta ambient, in čeprav je hotel kar velik, se lepo zlije z okolico. Zunanjost sledi obliki hribov. V njem je 69 sob, velnes, večerni klub. Za dve jedi in eno pijačo smo že pridobili lokalni certifikat 'bohinjsko', kar pomeni ustrezno kulinariko, rokodelske izdelke, pohištvo, doživetja ...  Mislim, da bomo s ponudbo oživili turizem, tudi zimskega.«

Štirje srčni možje. Tik pod hotelom Bohinj stoji kip štirih srčnih mož, ki so se prvi povzpeli na Triglav. Hotel Bohinj je te može vtkal v svojo zgodbo, grafiko, opremo sob ... In zakaj je v hotelu večinoma mlada ekipa? »Zaradi sproščenega vzdušja, domačnosti. Mladi so odprti za predloge, novosti, lažje jih naučiš in vzgojiš po svojem konceptu. Osebje je bilo malo težje dobiti, mnogi so med korono poiskali nove, bolj umirjene in stabilne poklice, a ker smo naredili že dva objekta v Bohinju, so se nam domačini javljali in spraševali za službo kar sami. Naša prioriteta je namreč zaposlovati domačine, ker dihajo s krajem,« pojasni koncept zaposlovanja direktor Repanšek in doda: »Upam, da imamo zdaj pravo ekipo!«

Več v reviji Zarja Jana št. 28, 13.7.2021