Zgodbe

Hujšanje ni bilo še nikoli tako okusno

Žana Kapetanović
27. 8. 2019, 07.05
Deli članek:

Na spletu boste zaman iskali njuni fotografiji, ker se ne izpostavljata. Najbrž tudi zato, ker imata Kate Allinson in Kay Featherstone kar nekaj odvečnih kilogramov, tako da njuni podobi nista ravno merodajni za dajanje shujševalnih nasvetov. Slišati je absurdno, vendar ljudje navdušeno hujšajo (ali sploh ne shujšajo) ob receptih iz njune knjige, z bloga in Facebooka. Avtorici svojo knjigo promovirata kot knjigo shujševalnih receptov za vse tiste, ki ne marajo shujševalnih receptov.

Revija Zarja
Shujševalni recepti za vse, ki ne marajo shujševalnih receptov. Knjigo sta napisali kuharici, ki obožujeta hrano in radi dobro jesta. In hujšata. Še vedno.

»Nisva suhici ali dekleti s plakatov, nimava postave za naslovnico revij. Sva normalni ženski, ki se trudiva, da bi izgubili kakšen kilogram. Kar je, iskreno, nekaj najtežjega, česar se lahko ljudje lotijo v svojem življenju.«

Čeprav sta na trgu kuharskih knjig popolni amaterki, sta s prvencem Ščepec njama (Pinch of Nom) prekosili Jamieja Oliverja in postali popularnejši od Michelle Obama. Prodaja pa še kar neustavljivo raste.
V čem je skrivnost?

Britanki Kate Allinson in Kay Featherstone sta skupaj vodili restavracijo na angleškem podeželju v mestecu Wirral. Medtem ko sta kuhali za druge, sta pozabili nase, se navzeli kopice slabih navad in se posledično krepko zredili. »Bili so časi, ko sva dneve in noči delali v vročičnem tempu restavracijskih kuhinj. Kadar naju je popadla lakota, je bilo najpreprosteje na hitro pojesti kaj nezdravega,« sta priznali. Začeli sta hujšati in kaj hitro ugotovili, da klasična dietna hrana ni okusna in da ljudje ne znajo pripraviti okusnega obroka z manj kalorijami.

Nista suhici in nista dekleti s plakatov. Tudi onidve hujšata. »Obiskovalci najine spletne strani so začeli izgubljati kilograme, najina skupina na Facebooku pa se je širila s hitrostjo, ki je ni nihče pričakoval. Bilo nas je vse več in izkazalo se je, da marsikoga, ki se spopada s čezmerno težo ter pri tem doživlja vzpone in padce, preganja občutek, da ga veliki proizvajalci dietne prehrane ne jemljejo resno,« sta povedali Kate in Kay.

Najpreprostejeje bilo ustvariti blog, in tako sta se na amaterskem »kuharskem prizorišču« leta 2016 pojavili pod imenom Pinch of Nom. Namen bloga je bil nadvse preprost: vsaj nekaj ljudi naučiti kuhati. Ker sta v tem času tudi sami hujšali v neki skupini, sta začeli na blogu s »sotrpini« deliti zdrave, preproste, okusne in manj kalorične recepte ter jih občasno pospremili še z motivacijskimi objavami. Iskreno sta govorili tudi o zdravstvenih težavah in mukah hujšanja. Ljudje so nadvse radi tarnali glede lastnih težav pri poskusih hujšanja in prav trud, ki sta ga vložili v komunikacijo s sledilci, se jima je na koncu bogato obrestoval.

Po prvih uspešnih korakih sta si zadali cilj, da bosta z ljudmi delili recepte za okusne nizkokalorične jedi. »Nisva suhici in nisva dekleti s plakatov, nimava postave za naslovnice revij. Sva normalni ženski, ki se trudiva, da bi izgubili kakšen kilogram. Kar je, iskreno, nekaj najtežjega, česar se lahko ljudje lotijo v svojem življenju. Midve kuhava za normalne ljudi. Tudi sami hujšava in se zavedava, kako zelo je to težko,« pravita.

Nasvetov lačni sotrpini. Kako je preprosta knjiga o prehrani prekosila vse rekorde in porušila znana pravila založniškega trga? Na začetku je bil pristop dvojice amaterski. Videti je bilo, kot da sta prekršili vsa nenapisana pravila marketinga – in več kot uspeli. Izkazalo se je, da je Kay razvila vrhunsko blogersko strategijo, saj je na hitro pridobila ogromnih 9,5 milijona ogledov strani na mesec. Ščepec njama je postal eden največjih spletnih dnevnikov o hrani v Veliki Britaniji.

Blog je v zelo kratkem času pridobil množico zelo angažiranih sledilcev. Vseh skupaj je že več kot milijon in pol (več kot 1,4 milijona na Facebooku, 790.000 v zaprti skupini Facebook in 460.000 na Instagramu). Vsi ti ljudje si med seboj izmenjujejo recepte in nasvete ter se med hujšanjem medsebojno spodbujajo. Seveda sta morali potem poiskati pomoč, da sta lahko zagotavljali odzivnost in dovolj vsebin za shujševalnih nasvetov in okusnih receptov »lačne« sledilce.

Ko sta na začetku septembra 2018 napovedali, da bosta maja 2019 izdali knjigo, sta se s svojim Ščepcem njama povzpeli na sam vrh Amazonove prodajne lestvice, in to šest mesecev pred dejanskim izidom knjige. Že na Amazonu si je knjiga nabrala skoraj 3000 recenzij, od tega 92 odstotkov pet zvezdic. Samo knjige JK Rowling, EL James in Dana Browna beležijo v enem tednu večjo prodajo, je poročala britanska industrijska publikacija The Bookseller. V Sloveniji je knjigo zdaj, le tri mesece po začetku prodaje v Angliji, izdala založba Aktivni mediji.

Več v reviji Zarja/Jana št. 35, 27. 8. 2019.