Seveda ima glavno besedo pri tem zdravnik. Izkušnje pa kažejo, da pritisk lažje znižajo tisti, ki v življenju čutijo več radoživosti in zadovoljstva. To je seveda pri vsakem posamezniku različno. Koncept treh tipov visokega krvnega tlaka temelji prav na teh razlikah. Pomembno je, da prepoznamo, kateri tip smo, potem pa upoštevamo navodila in nasvete za svojo skupino.

Stresni tip

V to skupino spada približno petina vseh z visokim krvnim tlakom. Predstavniki te skupine radi prevzemajo odgovornost, veliko si upajo, celo preveč, zato ni čudno, da so nagnjeni k živčnosti. In prav to jim pogosto najeda moči. Prevevata jih strah in skrb za prihodnost. V mislih se ukvarjajo predvsem s težavami – pomoč pa sprejemajo zelo neradi. Vodilni moto: Zmanjšajte hitrost! Pomirite se in poskrbite, da bodo vaše zaloge energije spet napolnjene. Življenjski slog: Gibajte se. Ob delovni mizi se pretegnite vsakih 90 minut. Najbolje tako, da pred tem odprete okno in globoko vdihnete svež zrak. Zvečer berite – najbolje kakšno knjigo z dobro in napeto zgodbo. Masaža je za vas nadvse primerna, večkrat pa si privoščite tudi vročo kopel. Prehrana: Prehranjujte se premišljeno – uživanje hrane naj postane vaš mali obred. Vzemite si čas in mir. Dan začnite z uravnoteženim zajtrkom, dnevno pa zaužijte vsaj en topel obrok. Vmes si privoščite več prigrizkov, pri tem pa pazite na kakovost hrane. Gibanje: Vsak dan se odpravite v naravo, na primer na večerni sprostitveni sprehod. Za vas so najprimernejše oblike rekreacije joga, taj či, či gong in plesanje. Z njimi se boste najbolje sprostili in izklopili.

Želodčni tip

Pripadniki te skupine so pravo nasprotje stresne skupine. Nagibljejo se k čezmerni teži in diabetesu tipa 2, imajo radi udobje ter so celo nekoliko lenobni in počasnejši. Največja težava je v tem, da opazijo povišan pritisk zelo pozno. Vodilni moto: Bodite aktivnejši in si jasno določite cilje. Življenjski slog: V vsakem delovnem odmoru se odpravite na svež zrak in pozornost zavestno usmerite v dihanje. Zavestno poskrbite, da bodo vaši čuti budni ter bodo intenzivno zaznavali okolje in svet okoli vas. To vas bo naredilo bolj radožive. Prehrana: Vaš jedilnik naj vključuje predvsem nemastno hrano in veliko dušene zelenjave. Med obroki posegajte po sadju, zelenjavi in čajih. Gibanje: Enkrat na dan se preznojite – najprimernejši športi so kolesarjenje, hoja ali plavanje. Poskusite spremeniti slabe navade in poskrbite, da bo avto čim več v garaži, vi pa opravite čim več poti peš ali s kolesom. Tudi dvigalo zamenjajte s hojo po stopnicah.

Kaotičen tip

Njihov ritem ni enakomeren in privzemajo zdaj lastnosti stresnega tipa, zdaj lastnosti želodčnega tipa. Imajo težave s spanjem in so nagnjeni k nerednemu prehranjevanju. Kaotični tipi ne najdejo miru v sebi, občutek pregorelosti pa je njihov stalni spremljevalec. Vodilni moto: Vzpostavite jasno strukturirano ogrodje, ki vam bo pomagalo ostati v stiku z lastnim notranjim jazom. Življenjski slog: Vpeljite v svoj vsak dan rutino in stalne navade. Vsaj enkrat na teden si privoščite sprostitveni večer. Prehrana: Vsaj enkrat na dan mirno pojejte obrok. Jedilnik obogatite z živili, ki vsebujejo grenčine – radič, redkvica, rukola –, saj učinkujejo stimulativno in vas bodo okrepile. Gibanje: Za vas so najprimernejše oblike gibanja tiste, ki imajo močno poudarjen ritmični element, denimo ples ali veslanje. Nikakor pa se med športanjem ne izpostavljajte stresu!