Spanje je nujno za normalno delovanje živčnega sistema, saj se med spanjem organizira naš spomin in izboljšuje koncentracija. Pomanjkanje spanca vpliva na razpoloženje in izločanje različnih hormonov. Ob pomanjkanju spanca oslabi tudi imunski sistem, zaradi česar smo bolj dovzetni za okužbe in prehlade.

Najpogostejša motnja spanja

Neprespana noč sama po sebi še ne pomeni nespečnosti, kadar pa ta težava vztraja dalj časa, lahko govorimo o motnji spanja. Poznamo več motenj spanja, med katerimi je najpogostejša prav nespečnost. Zanjo so značilne predvsem težave z zdrsom v spanec in njegovo vzdrževanje, vključno s prezgodnjim prebujanjem. Še posebno problematična je kronična nespečnost, saj pomembno okvari kakovost življenja in škoduje zdravju.

Obvladujmo težave s spanjem

Vsak človek je poseben, zato tudi ni univerzalnega zdravila za nespečnost, vseeno pa obstajajo splošne smernice, ki lahko omilijo težavo. Telesna aktivnost čez dan nam bo pomagala laže zaspati, vendar je ne smemo izvajati tri ure pred spanjem. Izogibati se je treba spanju čez dan, saj je to velikokrat vzrok nespečnosti zvečer. Pred spanjem se odsvetuje večja količina hrane in pijače, še posebej tiste, ki vsebuje kofein. Kajenje in uživanje alkohola prav tako motita spanec. Zjutraj se potrudite vedno vstati ob isti uri ne glede na to, koliko ste spali ponoči. V spalnici naj ne bo hrupa ali svetlobe, pomembna je tudi udobna postelja. Prav tako ne sme biti prevroče ali premrzlo, ustrezna temperatura je med 15 in 21 stopinjami Celzija. Če ne morete zaspati, zapustite posteljo in počnite kaj prijetnega. V posteljo se vrnite šele, ko boste zaspani.

Naravna pomoč

Ob nespečnosti si lahko pomagate tudi s prehranskimi dopolnili ali zdravili brez recepta. Pri nespečnosti se najbolje obnesejo baldrijan, hmelj, meta in melisa ali kombinacije teh zdravilnih rastlin. Delujejo tako, da pomirijo in uspavajo, zato so še posebej primerne, če je vzrok nespečnosti živčnost, stres ali strah. Lahko se kupijo v obliki kapsul, tablet, kapljic ali čaja.